Antikroppar emot Copaxonet - Multipel Skleros forum - MS-behandling

MS-portalen - platsen för dig med MS

Antikroppar emot Copaxonet

01 - 25.03.2010, 02:07

Hej igen!
Nu är jag tillbaks... =)
Talade med sjukhuset idag. Och jag hade bildat antikroppar emot Copaxonet så nu måste jag sluta med det åxå. Man ska ju inte kunna göra det!!! Men, men man är väl speciell...
Jag kanske skulle få ta kortisondropp tre dar var fjärde eller sjätte vecka i förebyggande syfte eller nåt tills det finns tabletter att tillgå. Fast jag vet inte, det kanske blir nåt annat också. Men det finns ju inte så mycket kvar då jag inte kan ta nån av dom 4 "vanliga" bromsmedicinerna.
Jag träffade läkaren i korridoren på väg att lämna blodprov, jag hade inte ens läkartid. Hon såg mig i korridoren och kom fram och började tala behandlingar (hur bra och snäll läkare som helst). Men nu så ska dom göra en ny MR och sen får jag väl en ny tid till min läkare. Och då får jag väl veta mer om vad det finns för alternativ. Tur att hon är så bra och hjälpsam.
Kram på er!!! /Cicci

cicci28

02 - 25.03.2010, 10:15

Hej!
Jäkla otur du har som bildat antikroppar! Vad konstigt, jag trodde också att det var omöjligt (det var vad min läkare sa iallafall:) Jag undrar ifall du märkte att något var fel, kände du av att du bildat antikroppar, jag använder själv copaxone och har redan antikroppar mot rebif, så jag blir lite orolig...
Man kan ju trösta sig med att det snart finns tabletter, jippiii!!!
Vilken tur du har som fått en sån bra läkare, det gör ju allt mycket lättare!
Kram
Lisa

"One of my few shortcomings is that i can´t predict the future" /Lars Ulrich (Metallica)

lilla lisa

03 - 25.03.2010, 12:17

Samma här, jag tar copaxone och ¨fått veta att man inte ska kunna bilda antikroppar. Hur konstigt är inte det?

Knasa

04 - 25.03.2010, 19:05

Hej

Har läst någonstans att det är 3% risk att bilda antikroppar mot Copaxone!

Pata

Pata75

05 - 30.03.2010, 00:57

Hejhej!!
Nä, jag kände nog inte något speciellt förutom för typ 1,5månad sen så glömde jag två eller tre dagar på raken att ta medicinen och på sista dagen så konstaterade jag att jag på nått vis kände mig "fräschare". Inte piggare direkt men mindre som i en dimma. Men jag tog min medicin och efter nån dag så kände jag mig tokkass igen. Annars har jag inte märkt nåt speciellt.
Kramisar / Cicci

cicci28

06 - 02.04.2010, 05:38

Jag tar Copaxone men får sådana bölder och blåmärken så jag ser misshandlad ut och de är inte sköna heller. Har frågat mej själv "är det värt det?" Så jag slutar när medecinen är slut ikylen.

beata Krona

07 - 03.04.2010, 21:40

Jag fick faktiskt också hyfsade knölar. Dock inga blåmärken. Du kanske ska kolla upp det med nån på sjukhuset innan du slutar. Det kan ju finnas nån annan medicin så passar dig bättre.
Kramiz.

cicci28

Besöksräknare

Registrerade medlemmar: 3884

Användare online: 265

Diskussionsinlägg: 62006

Logga in på mötesplatsen

Verktyg

Månadens MS-fråga

Vad är mest intressant på MS-portalen?

» Visa resultatet