Avonex - Multipel Skleros forum - Allt och inget

MS-portalen - platsen för dig med MS

01 - 25.09.2009, 18:56

Hej!
Jag ska gå över från Copaxone till Avonex. Neurologen sa att det blir en del biverkningar men att man ju bara tar en spruta i veckan (copaxone varje dag) och jag vet att Avonex tas i muskeln.
Intresserad av era erfarenheter vad gäller i början med Avonex och om det avtar med tiden???
Sen vill jag oxå passa på att fråga om fler än jag har MR utan plack? Men positiv LP och typiska kliniksa symtom.

w

02 - 25.09.2009, 19:48

Jag har mer än 50 förändringar och lp ok. förändringarna varken tillkommer eller försvinnar, och har ingen diagnos trots symptom.

dara77

03 - 26.09.2009, 10:45

Hei w :-)
Jeg har brukt Avonex i mange år.
De første ukene hadde jeg voldsomme bivirkninger dagen etter sprøytestikk, med influensasymtomer, typ frysninger og hodeverk.
Viktig og trappe opp gradvis med innholdet i sprøyten, så du ikke kjører full dose med en gang. Og så er det lurt å ta hodeverktabletter samtidig med sprøyten som tas på kvelden.

Den gangen jeg begynte med Avonex så ble den levert som 2komponent, dvs. jeg måtte blande pulver og flytende innhold selv for å klargjøre sprøyten. Nå kommer den ferdig til bruk, og for mange så gir denne mindre bivirkninger enn den tidligere.

Fortsatt forekommer det at jeg kan få litt hodeverk dagen etter. Men det er fullt levelig :-)

Vi er jo alle forskjellige, noen plages mere med bivirkninger enn andre. Får håpe du er en av de heldige, og så må det da være deilig å slippe sprøyte hver dag. :-))))

Lykke til!
Kram Hillevie ",)

Hillevie Krona

Besöksräknare

Registrerade medlemmar: 3883

Användare online: 286

Diskussionsinlägg: 61987

Logga in på mötesplatsen

Verktyg

Månadens MS-fråga

Vad är mest intressant på MS-portalen?

» Visa resultatet