Avonex start och BOND-brud! ; ) - Multipel Skleros forum - MS-behandling

MS-portalen - platsen för dig med MS

Avonex start och BOND-brud! ; )

01 - 25.02.2010, 10:53

Nu har jag startat upp min Avonex. Det gick förvånansvärt bra med biverkningar så här långt. Fick visserligen bara en fjärdedels dos och jag frös så jag gick med vantar inne... men inte värre än att jag kan leva med det!!!

Men vad jag undrar.... jag tycker (vet inte om jag inbillar mig) att jag fått ett mer lugnt i kroppen. Det pirrar inte så i benet, armen osv. Det är som att det är lugnare inuti helt enkelt. Är det NÅGON som upplevt samma sak????
Kanske det bara är en tillfällighet???

Ja och detta med BOND ; )
Fick en ny injektor med belysning osv... den ser ut som värsta BOND-rekvisitan!!! Jösses vilka grejer det finns nu!

Må gott på er alla!!!
kram An1

An1 Krona

02 - 25.02.2010, 21:57

Vad skönt att du är igång med bromsen nu.
Vågade du sticka med injektorn?!
Det vågar inte jag, den ser så hemsk ut och bara tanken att skjuta in nålen, nänä, det fixar inte jag.
Även om jag tvekar lääänge innan jag sticker så är det bättre för mig.

Modigt av dig!

kram rosetta

rosetta 1 Krona

03 - 25.02.2010, 23:15

Nä jag var inte ett dugg modig.... reagerade nog som du... när jag fick se injektorn så sa jag att - Den kan vi pröva en annan gång! ; )

Jag ville inte ens titta nu första gången. Känns jobbigt att nålen är så lång tycker jag. Men det kändes nästan mindre än när jag tog Copaxonet tycker jag... så det är väl bara att bita i det sura äpplet och lära sig stick med den där nålen.

KANSKE börjar jag med injekton senare.... när jag lekt lite med den ; ) Vi får väl se.....

må gott!

An1 Krona

04 - 26.02.2010, 19:56

Hej!

Ett tips från mig: använd inte injektorn, det är mycket enklare att föra in nålen själv. Jag hade problen med injektorn i ca 1.5 år (!) innan jag fick hjälp att ta sprutan utan den. Nu ångrar jag ingenting, det är det bästa jag har gjort.

Kram

Lilloppan

05 - 26.02.2010, 20:30

Hej.
För drygt en månad sedan började jag få sådana problem med att ta sprutan och då fick jag injektorn för att se om det var bättre.

Men som sagt har jag inte använt den. Jag tittar på den och tänker att nä, aldrig i livet! Hellre sitter jag en halvtimme innan jag lyckas övertala mig själv att sticka. Det händer att jag sticker mer än tio gånger men inte tillräckligt hårt så det går bara hål i huden.
Nålen kommer aldrig in.

Det är så dumt egentligen, det gör inte ont. Det sitter i skallen.

kram
rosetta

rosetta 1 Krona

06 - 28.02.2010, 10:28

Hej,

Tänkte bara säga att för mig går det hur bra som helst med injektorn, det gör inte ont alls och känns väldigt smidigt. Har i och för sig bara tagit broms i ca en och en halv månad men än så länge så kan jag varmt rekommendera injektorn :)

Kram
W

Wictoria

07 - 28.02.2010, 21:01

Du får ta på lite Golden Eye musik varje gång Du injicerar medicinen ;) Det låter som det går bara bra med dig.. hoppas att du slippa biverkningar mm.

Hälsningar am

bons Krona

08 - 01.03.2010, 14:11

Hej
Jag vill bara säga att efter min första spruta, då var det en härlig dag, rent menalt.
Jag vaknade efter en usel natt med svettningar, värk osv, men känslan jag hade... över min hjärna..åhh..
Det var så skönt, jag som inte orkat/kunnat läsa en bok på drygt ett år, renbäddade o kastade mig på bäddad säng o läste till det var dags att åka på jobbet. Så glad som jag var då, vet jag inte om jag någonsin varit ;)
Om det kan jämföras med din känsla An1, vet jag inte, men jag är inte beredd o byta bort min avonex i första taget =)
Må gott

Gunilla_1967 Krona

Besöksräknare

Registrerade medlemmar: 3884

Användare online: 267

Diskussionsinlägg: 62006

Logga in på mötesplatsen

Verktyg

Månadens MS-fråga

Vad är mest intressant på MS-portalen?

» Visa resultatet