Bättre av broms ???? - Multipel Skleros forum - MS-behandling

MS-portalen - platsen för dig med MS

Bättre av broms ????

01 - 31.08.2010, 23:26

Hej Hej !

Sitter och funderar,
- är det någon av er här på portalen som har blivit bättre i något av sina ms besvär efter behandling med bromsmedicin ????. Läste en artikel om personer som bytt broms och hade blivit bättre i många avseenden. dels det kognitiva. Undrar så vad det är för bromsmedicin. Den vill jag ha...... blir snart tokig på mig själv, då jag är så rörig i huvudet. Kan inte tänka känns det som.

Natti natt /// Pippi

pippi långstrump

02 - 01.09.2010, 11:24

Godmorrgon!!

Jag har inte blivit bättre från någon av mina symtom. Info jag har fått att bromsmedicinen inte påverkar de besvär man redan har från sin ms utan förhindra nya skov eller att de blir mildare och varar kortare. Jag har Avonex och den kan förbättra tröttheten, men icke på mig iallafall.

Tummelott

Tummelott

03 - 01.09.2010, 12:18

nej, tyvärr sämre..

baionama Krona

04 - 01.09.2010, 12:40

Jag tror en del har blivit bättre av Tysabri..

sirap98

05 - 06.09.2010, 15:07

Jag tycker att jag kände mig starkare rent mentalt när jag påbörjade min broms, Avonex.
Utav den orsaken så är jag livrädd för att läkaren en vacker dag ringer o säger att proverna inte är så bra o jag måste sluta...
Sen vet jag ju inte om det är mina hjärnspöken som talar el.. ;)
Jag känner oxå av att det kognitiva sviktar emellanåt, men trots det känner jag mig starkare... om ni förstår vad jag babblar om..
Må gott

Gunilla_1967 Krona

06 - 06.09.2010, 16:31

Jag har blivit bättre av Tysabrin.

collecoll

Besöksräknare

Registrerade medlemmar: 3884

Användare online: 289

Diskussionsinlägg: 62004

Logga in på mötesplatsen

Verktyg

Månadens MS-fråga