Behandling av primär proggressivms?
| Inlägg | Författare |
|---|---|
|
01 - 24.10.2009, 13:09 Min man fick för 3år sedan prognosen ms. Han behandlades i 1år med betaferon vilket inte hjälpte utan han blev bara sämre och sämre. Nu är han rullstolsbunden sen 1år tillbaka och blir bara sämre hela tiden. |
|
|
02 - 24.10.2009, 20:10 Hej ma-ma Min erfarenhet efter alla dessa år så kan många läkare allt utan att veta något. MVH Daniel Segway blogg CCSVI Forum Vimsans CCSVI sida |
|
|
03 - 24.10.2009, 20:58 Hej Dante9! |
|
|
04 - 24.10.2009, 21:55 Hej ma-ma! Min ms är sekundär progressiv och jag har blivit sämre hela tiden. Jag har fått många hjälpmedel, exempelvis en trehjulig elscooter populärt kallad elmoppe. För min del så funderar jag mest över vad jag ska göra om dagarna, vad jag kan göra. Det är ju inte så mycket men alltid är det något jag kan. Viktigt är ju att fortsätta umgås med folk och då inte vara allt för traggig om sin sjukdom så att folk tröttnar. Men vi människor är ju så olika och vi har olika sätt att tackla svårigheter. Självklart så kan jag ha mina mörka stunder men det får inte ta för stor plats. Forskningen går hela tiden på högvarv och kanske kan det komma något som kan hjälpa oss. Det är en medicin på gång som heter Fampridin, (vet inte om det är arbetsnamnet) När jag läst om denna medicin så har jag uppfattat det som att även vi med progressiv ms kan få nytta av den men är inte helt säker. När jag läste om att din man reagerade på det Dante skrev så blev jag glad, han blev ju plötsligt intresserad och ville sätta sig in i det. Ett mycket bra sätt att skingra tankarna och kunna angripa sjukdomen på det psykiska planet är att vara inne på portalen och läsa vad andra skriver och att själv deltaga med inlägg eller öppna en tråd om man funderar över något. Du/ni är nya här och hoppas att ni ska känna er välkomna hit till portalen. Hälsa din man och ta väl hand om er. Online |
|
|
05 - 25.10.2009, 10:19 Hej online! |
|
|
06 - 20.03.2010, 14:32 Hejsan! Lycka till! Kram Zuzze |