blodstamcellstransplantation - Multipel Skleros forum - MS-behandling

MS-portalen - platsen för dig med MS

blodstamcellstransplantation

17 - 28.01.2010, 13:26

den här tattoo stavar som en kratta

tattoo79

18 - 28.01.2010, 13:29

hahaha de tycker jag inte! hehe ...sitter och väntar på måndag själv.

baionama

19 - 28.01.2010, 16:23

hoppas det går bra. Även om du inte skulle få behandlingen så ska du inte gräva ner dig för det är så mycket på gång som är riktigt effektivt och så är det bara en tidsfråga när det finns ett bot för alla med ms.
Själv håller jag på att läffa av med sömnmedel som jag vart beroende av flera år och det känns som att vakna upp ur en dimma.

tattoo79

20 - 28.01.2010, 17:10

Jag tänker inte på det, det kommer lösa sig till det bästa.

Jasså du försöker trappa av med det? kan tänka mig att det är tufft, farsan min har börjat lägga av med ångestdämpade som han varit beroende av i ett par år. Han går hos en kognitiv beteendevetare... hon verkar veta vad hon gör.

Du f´år lycka till me det, men jag antar att det känns skönt att komma ur dimman?

baionama

21 - 28.01.2010, 20:08

Om jag förstår det hela rätt så är det människor med en jobbigare och aggresivare MS som han få denna hjälp?

Marijah

22 - 28.01.2010, 21:57

jo, sen är det lite olika saker som ska passa in för att det ska bli aktuellt med den här sortens behndling

tattoo79

23 - 01.02.2010, 17:20

Hej igen!

ursäkta att jag inte svarade på ditt förra meddelande, men tatoo löste det.

Detta är egentligen ingen behandling som är vedertagen,
men när läkarna är kluvna ochinte vet vad dom ska göra och dom bedömer det tillräckligt aggresivt och sådär så tar man till med det.

Nu är det iaf fastslaget, vi kör på i detta spåret.
Mycket positiva nyheter, vi får se hur JAG regerar på detta. Jag vet att de med väldigt aggresiv skovvis förlöpande ms har sett bäst resultat medans folk med spms och ppms inte regerat likadant.

Jag vet inte riktigt vart jag är, inte min läkare heller. jag blir bara sämre, det har gått att jag från i somras åkte själv till usa, men idag inte orkar gå 100 meter...
Jag kommer att skriva här vad jag gör framöver ...för de som vill läsa och är intresserade...

baionama

24 - 01.02.2010, 19:25

va kul o höra att du får behandlingen. Jag är övertygad om att det går bra och att du har stor chans till att bli helt frisk. Jag tänker så eftersom "ärren" som du borde ha några av, har nog inte satt sig så hårt än. Då finns det chans att dom läker helt. Lycka till. Hör av dig om du vill prata under behandlingen, jag vet att det kan vara väldigt tungt vissa dagar.
mvh/Sampo

tattoo79

Besöksräknare

Registrerade medlemmar: 3213

Användare online: 82

Diskussionsinlägg: 47690

Logga in på mötesplatsen

Verktyg

Månadens MS-fråga

Vilken är din viktigaste källa för information om MS?

» Visa resultatet