Byta Avonex mot Tysabri? - Multipel Skleros forum - MS-behandling

MS-portalen - platsen för dig med MS

Byta Avonex mot Tysabri?

09 - 27.01.2010, 08:25

Har gått på tysbri sedan första veckan jan -08.
Idag är det 27 jan -10 har inte haft ett skov efter mitt bytte till tysabri istället för avonex. Har bara en sak att säga denna medicin,
ROCKAR FETT!!!!

Håkan

10 - 28.01.2010, 18:17

Håller helt med Håkan fast jag bara kört i 5mån så känns det skitbra med Tysabri !!! Ja även om jag har symptom så tror jag att det funkar för jag är inte alls i samma behov av att ta tupplurar varje dag längre.. helt underbart !!

Motin

11 - 28.01.2010, 20:27

Många bra svar. Blir nog en Avonex spruta till i helgen innan jag bestämmer mig.... Vore bara såååå skönt att slippa de dagliga extra sovpauserna jag behöver.
Ena benet vill inte alls gå dit jag går just nu och DET vill jag oxå ska gå över...

Får se hur jag gör...

Anbino

12 - 25.02.2010, 16:25

Nu har jag bestämt mig och första dosen med Tysabri får jag 2 mars. Hoppas att det ska gå vägen!

Läste att det inte märks någon skillnad förrän efter 3-5 månader. Men det får det väl ta bara det går åt rätt håll!

Anbino

13 - 07.03.2010, 20:07

Stod alldeles fram till idag inför erbjudandet att få Tysabri istället för Avonex. Jag fick idag positivt på ett grav-test, vilket utesluter Tysabri. Jag är både glad och ledsen. Jag har stora biverkningar av Avonex, så till den grad att jag inte vet vad som är symtom eller biverkningar. Dagen innan dos, mår jag som bäst. Nu är det heller inte lämpligt att döva biverkningarna med Ipren. Eller kan det vara så att jag upplever sjukdomssymtomen jag hade innan, tydligare på grund av att jag är gravid? Finns det erfarenhet av det sista där ute?

evab

Besöksräknare

Registrerade medlemmar: 3213

Användare online: 80

Diskussionsinlägg: 47690

Logga in på mötesplatsen

Verktyg

Månadens MS-fråga

Vilken är din viktigaste källa för information om MS?

» Visa resultatet