CCSVI
| Inlägg | Författare |
|---|---|
|
01 - 19.12.2009, 19:43 Här lägger vi in både gamla och kommande länkar och annat intressant som handlar om CCSVI-forskningen. Vore snällt om ni som redan lagt in länkar om CCSVI på andra trådar även kan lägga dem här så vi har all information samlad. För er nya så nya så handlar CCSVI i mycket korta och förenklade drag om att en forskare i Italien tror sig ha funit orsaken till MS i form av trånga vener till/från huvudet vilket enligt honom orsakar för mycket järn i hjärnan vilket i sin tur leder till inflammationerna. Vad man väljer att tro ang detta är upp till var och en. Men här lägger vi nu ut information om det hela, följer forskningen och diskuterar det hela. Må gott! |
|
|
02 - 19.12.2009, 21:33 Då börjar jag lägga in några intressanta länkar. /Daniel Segway blogg CCSVI Forum Vimsans CCSVI sida |
|
|
03 - 20.12.2009, 12:25 Jag lägger in den länken som jag hade och tyckte var intressant. |
|
|
04 - 20.12.2009, 18:11 Här kommer en artikel från Buffalo/USA: |
|
|
05 - 22.12.2009, 09:21 Hej! Jag har ställt frågan om CCSVI på multipelskleros.nu till Svend Marup Jensen, överläkare i neurologi på Helsingsborgs Lasarett. Ni kan läsa frågan och svaret här. Må väl PP Ladda ner filmen om CCSVI här web.comhem.se/... |
|
|
06 - 23.12.2009, 21:25 Bara hoppas att de sätter tänderna i detta snabbt.. så att något händer.. |
|
|
07 - 25.12.2009, 21:24 Hej jag är ny på forumet men har följt det här med CCSVI själv och på andra forum. Jag har en fråga om någon här i Sverige har varit i kontakt med "Italien", dvs Dr Zamboni eller det sjukhus som har utfört behandlingarna, för att höra om de tar emot patienter utifrån? |
|
|
08 - 28.12.2009, 17:54 Tar mig friheten att kopiera det som Call skrev och gav länkar till så att inget fattas i denna tråd som vi sa skulle innehålla all möjlig information om CCSVI. "Jag har läst och läst om Dr Zamboni och CCSVI och fått klart för mig att metoden inte rör sig om neurologi, utan det är kärlkirurgi det är frågan om. Vi hoppas på ett riktigt bättre år! Call" |