CCSVI - Multipel Skleros forum - MS-behandling

MS-portalen - platsen för dig med MS

01 - 19.12.2009, 19:43

Här lägger vi in både gamla och kommande länkar och annat intressant som handlar om CCSVI-forskningen.

Vore snällt om ni som redan lagt in länkar om CCSVI på andra trådar även kan lägga dem här så vi har all information samlad.

För er nya så nya så handlar CCSVI i mycket korta och förenklade drag om att en forskare i Italien tror sig ha funit orsaken till MS i form av trånga vener till/från huvudet vilket enligt honom orsakar för mycket järn i hjärnan vilket i sin tur leder till inflammationerna.

Vad man väljer att tro ang detta är upp till var och en. Men här lägger vi nu ut information om det hela, följer forskningen och diskuterar det hela.

Må gott!

An1 Krona

02 - 19.12.2009, 21:33

Då börjar jag lägga in några intressanta länkar.

CCSVI

CCSVI CTV

CCSVI Doppler

CCSVI CTV

/Daniel

Segway blogg
dante9.blogspot.com/...

CCSVI Forum
ccsvi.se/...

Vimsans CCSVI sida
www.123minsida.se/...

Dante9 Krona

03 - 20.12.2009, 12:25

Jag lägger in den länken som jag hade och tyckte var intressant.
Sen om det blir flera länkar som är lika så är väl det som det är.
Hälsningar
Kenneth
watch.ctv.ca/...

kenneth Krona

04 - 20.12.2009, 18:11

Här kommer en artikel från Buffalo/USA:

www.buffalonews.com/...

An1 Krona

05 - 22.12.2009, 09:21

Hej!

Jag har ställt frågan om CCSVI på multipelskleros.nu till Svend Marup Jensen, överläkare i neurologi på Helsingsborgs Lasarett.

Ni kan läsa frågan och svaret här.

Må väl

PP

Ladda ner filmen om CCSVI här web.comhem.se/...

takeMS

06 - 23.12.2009, 21:25

Bara hoppas att de sätter tänderna i detta snabbt.. så att något händer..

Motin

07 - 25.12.2009, 21:24

Hej jag är ny på forumet men har följt det här med CCSVI själv och på andra forum.

Jag har en fråga om någon här i Sverige har varit i kontakt med "Italien", dvs Dr Zamboni eller det sjukhus som har utfört behandlingarna, för att höra om de tar emot patienter utifrån?
Italien är väl med i EU och man har väl "rätt" att erhålla behandlingar i andra EU-länder!?

Ede

08 - 28.12.2009, 17:54

Tar mig friheten att kopiera det som Call skrev och gav länkar till så att inget fattas i denna tråd som vi sa skulle innehålla all möjlig information om CCSVI.
Inget illa ment Call utan bara för att samla infon.

"Jag har läst och läst om Dr Zamboni och CCSVI och fått klart för mig att metoden inte rör sig om neurologi, utan det är kärlkirurgi det är frågan om.
Utan tvekan har metoden satt tydliga spår i hela världen och vi alla ms-patienter har fått ett nytt halmstrå att dra i.
Enligt vad vi kan läsa på nätet, så forskas det här och där och då undrar vi naturligtvis vad man gör i Sverige?
Visst är metoden på ett tidigt stadium, men nyheten finns och ingen av oss vanliga dödliga vet om det är fågel eller fisk? Hur ska vi få veta det?
Ska vi skriva till socialministern eller generaldirektören för socialstyrelsen?
Jag har haft svårt att sova över julhelgen och titta på de här nätadresserna, så kanske er sömn blir lika taskig!
www.wikio.com/...

www.thisisms.com/...

Vi hoppas på ett riktigt bättre år! Call"

An1 Krona

Besöksräknare

Registrerade medlemmar: 3213

Användare online: 49

Diskussionsinlägg: 47688

Logga in på mötesplatsen

Verktyg

Månadens MS-fråga

Vilken är din viktigaste källa för information om MS?

» Visa resultatet