CCSVI - Multipel Skleros forum - MS-behandling

MS-portalen - platsen för dig med MS

17 - 06.01.2010, 10:41

Tack för detta An1. Det var en intressant läsning.

Reagerar mest (positivt) på bistick. Min mor känner en person som har MS och som sitter i rullstol på grund av gångproblem.

Den kvinna har varit i kontakt med en biodlare som hjälpte henne med stickningar. Hon hade med sig en ssk som hade någon slags spruta i beredskap, i fall att hon reagera kraftig på bistick. Kvinnan har ett kort tag efter "behandlingen" kunnat gå. Lite ostadigt men ändå kunnat gå. Det varade i några dagar och sen var det in i rullstolen igen.

Alltså, det finns något (tror jag) i det med bistick och öppning av kärlen.

Om någon är intresserad så heter detta Apiterapi (apitherapy)

Tack ännu en gång för den artikeln.

mvh
PP

Ladda ner filmen om CCSVI här web.comhem.se/...

takeMS

18 - 06.01.2010, 10:50

btw

Det har kommit två nya svar från Dr. Svend Marup Jensen på multipelskleros.nu

Kan läsas här och här

Ju fler vet om detta desto bättre, så se till att sprida information till allt och alla.

p.s.
Har skickat papper om CCSVi till min gamla privata neurologen (kan inte vara deras patient längre då jag får Tysabri på lasarettet) och han och hans fru har aldrig hört talas om det men har börjat följa det då dom tycker att det är en intressant infallsvinkeln till det hela.

Mitt råd till er alla, ta upp det med era neurologen och neuro ssk. Även om dom inte hört om det så finns det säkert flera som är intresserade och vill följa upp detta.

Må väl
PP

Ladda ner filmen om CCSVI här web.comhem.se/...

takeMS

19 - 06.01.2010, 13:45

Vårt engagemang i CCSIV blir bara större och större och det är väl helt naturligt då det är vi som har ms.
Jag har skickat Zamboni-rapporten till NHR för deras information. Också skickade jag denna till prof. Hillert på KI, som är chef för ms-institutionen.
Man kan tillbringa hela dagar med att läsa om CCSIV och finner att Dr Zamboni är en väl dokumenterad person inom området. Kan han ha fel?
Jag sätter mitt hopp till att prof Zivadinov i Buffalo, NY får svar på frågan. Men samtidigt anser jag att CCSIVär så pass intressant att vår svenska skolmedicin borde sätta sig in i ämnet. Kanske de gör det, vem vet?

call

20 - 06.01.2010, 18:45

Hejsan!

Ytterligare en fråga och ett svar på ms-portalen angående CCSVI kan man läsa här

www.ms-portalen.se/...

/Fidelie

Fidelie Krona

21 - 09.01.2010, 18:42

Lite mer

Info ccsvi

Mickej

22 - 12.01.2010, 20:16

Hej Alla!!!
Jag följer också CCSVI utveckling.
Som jag ser det är det ingen mening med att Svenska läkare skall vänta på resultat från USA när man kan sätta igång med egen forskning.
Undersökningarna är inte speciellt dyra eller avancerade.
Enligt Dr,Zamboni hade 100% av 118 undersökta MS patienter en förträngning på venen från huvudet.
Detta är inte ens kanske!
Alla vi med MS vet att tiden talar emot oss.
Det är tid att handla nu!!!
Lycka till!!!
Fredrik Metzén

Fredrik M

23 - 12.01.2010, 20:27

Hej igen!!!
Detta är en video från nån lirare i Australien som säger sig kunna bota MS med massage.
Kan detta ha med blodflödet från hjärnan att göra?

www.youtube.com/...

Fredrik M

24 - 13.01.2010, 08:37

Det såg också väldigt intressant ut Fredrik M !

MEN hur förklarar han då varför vi med MS har plack då ? Och varför blir vårt myelin skadat ?!

Motin

Besöksräknare

Registrerade medlemmar: 3211

Användare online: 57

Diskussionsinlägg: 47599

Logga in på mötesplatsen

Verktyg

Månadens MS-fråga

Vilken är din viktigaste källa för information om MS?

» Visa resultatet