Copaxone - Multipel Skleros forum - MS-behandling

MS-portalen - platsen för dig med MS

Copaxone

01 - 10.02.2010, 21:06

Idag började jag min Copaxone behandling igen efter många år. Det var mycket lättare nu med "pistolen":).

beata Krona

02 - 11.02.2010, 19:54

Hej, jag började med copacone för en månad sedan. Jag är positivt överraskad. Min neurolog tyckte inte att jag skulle gå över till det för den lilla erfarenhet han hade av den var att det gav hiskeliga bölder på huden. Den medicin jag tog innan gav mig influensasymtom, inte hög feber, jag kände mig ständigt lite halvsjuk. Som att något var på väg att bryta ut men kom aldrig. För att komma till saken jag tar copaxone utan autoinjektorn. Jag fick höra sedan att tillverkarna rekommenderar att använda den men jag tycker det går så bra utan så jag kör så.

Lycka till med "pistolen" och hoppas medicinen gör det den ska!
/Maria

Knasa

03 - 14.02.2010, 20:23

Tog spruta på skinkan idag och fick en lite "böld" men den gör inte ont, kyler med sanofi aventis.

beata Krona

04 - 15.02.2010, 16:32

Intressant att få höra hur länge den sitter kvar. Det som kommer för mig försvinner nästán på en gång. Kan ömma lite om man trycker på just det stället men inte mer. Bara en liten fråga; hur kan du sticka dig på skinkan? För mig är det helt omöjligt och jag har en hyfsat stor ända så det borde liksom inte vara svår att träffa :-) /Maria

Knasa

05 - 18.02.2010, 18:48

Ursäkta, jag tog inte sprutan min sambo gjorde det:-) . Det gjorde lite ont på skinkan idag så jag står upp och skriver. Och jag vet inte varför det gör ont där har kanske mycket muskler:-)

beata Krona

06 - 18.02.2010, 19:42

Det är nog så att det finns mycket muskler där bak som kan ömma. Tack för förklaringen :-) Jag vet att det bör ju gå att göra det själv i och med att det finns med som ett stickställe på nästan alla mediciner men jag förstår inte hur det ska gå till. Det jag tycker är värst när man tar sprutan är att det svider som tusen ett tag efteråt. Det går ju bra och om man kliar lite precis där så blir det bättre för mig i alla fall men jag förstår inte det heller. Nå nu ska jag gå och ta min spruta. Ha det bra på stående fot ikväll! :-) /Maria

Knasa

07 - 23.02.2010, 08:36

hej på er! Tar copaxone sen en tid och trivs bra med det.Iirritationer i huden fick jag hjälp med av ms sköterska. Hon sa att jag skulle massera på det stället jag tog och spruta långsamt naturligtvis. Jag har tagit bort injektorn och sticker utan den, och konstigt nog så blev det bättre med knölar eller hud irritationer.
Lycka till med maseringen om ni prövar!

Engla

08 - 23.02.2010, 11:30

Då ska jag testa det i kväll för jag har en svullen efter spruta i benet sen i förrgår och den kliar;-(

beata Krona

Besöksräknare

Registrerade medlemmar: 3883

Användare online: 223

Diskussionsinlägg: 61987

Logga in på mötesplatsen

Verktyg

Månadens MS-fråga

Vad är mest intressant på MS-portalen?

» Visa resultatet