Copaxone-bivirknigner - Multipel Skleros forum - MS-behandling

MS-portalen - platsen för dig med MS

Copaxone-bivirknigner

01 - 19.05.2010, 11:26

Har dere opplevd stiv nakke, svimmelhet og angst etter dere begynte på copaxone?

tussalus

02 - 22.05.2010, 15:03

Nej men förkylningar, lättare sur, tröttare.

beata Krona

03 - 25.05.2010, 19:15

Hej,
intressant, hur vet/tror du beata att det just är biverkningar av Copaxone du känner? Tycker att jag känner igen mig i din beskrivning, men inte kopplat ihop det med Copaxonen...

Amogi

04 - 25.05.2010, 19:16

Jag fick väldigt mycket biverkningar.
I början brukade jag bli galet trött ca 45-60 minuter efter injektion.... menar så trött att jag nästan försvann in i en annan värld. Sov tre timmar och mådde rätt ok igen.
Ja sedan blev jag svart/blå på låren, men det brukade inte komma förrän 3-4 dagar efter injektion.
Väldigt öm där jag stuckit mig, så öm att jag inte kunde nudda vid stället osv.
Psyket var inte bra heller men om det berodde på medicinen eller på biverkningarna är jag osäker på.

Må gott!

An1 Krona

05 - 13.07.2010, 18:25

Hej har använt copaxone i ca 2½ år. Jag upplever att jag är stel i kroppen ffa. nacken och ont i ryggen. tycker också att jag blir lättare förkyld. Blir supertrött när jag bara är lite förkyld, känner mej helt däckad då.
Men svårt att säga om detta beror på copaxone eller ms sjukdomen. :-)

every

06 - 14.07.2010, 05:34

Jag hade problem med stickställena med knölar o svullnader/ömhet. Sen kom Jag på att värma sprutan till lite över kroppstemeratur. Sen dess inga problem.
Injektionen blir helt smärtfri och lämnar inga märken alls.
Sen är det oroande med dessa undersökningar som kommer nu om att bla copaxonet skulle vara i stort sett verkningslöst. Om detta visar sej vara sant har vi en medecinskandal under uppseglande.

trapatron

Besöksräknare

Registrerade medlemmar: 3884

Användare online: 342

Diskussionsinlägg: 62004

Logga in på mötesplatsen

Verktyg

Månadens MS-fråga

Vad är mest intressant på MS-portalen?

» Visa resultatet