Copaxone gropar - Multipel Skleros forum - Symtom vid MS

MS-portalen - platsen för dig med MS

Copaxone gropar

01 - 22.03.2007, 14:22

Hello allihop!
Undrar att efter att nu ha slutat med Copaxonen (bara 3 hela dagar kvar till min Tysabri-start) kommer fettet som "smält" bort och bildat gropar att fyllas igen? Kanske inte så jätte fint med dessa gropar. Man liknar nästan en golfbana. Kattis

kattis Krona

02 - 23.03.2007, 09:40

Hej kattis..
Ser att du inte fått nåt svar på din fråga.. kanske ingen som har någon erfarenhet av fett som "smält" och bildat gropar!? Jag använde mej av Rebif i 7 år, jag fick nåt som heter fettvävnadsnekros.. d.v.s fettet på magen dog (där jag hade "sprutat" mej för mycket), det var ett mycket smärtsamt tillstånd. Fick äta starkt pencellin, men det blev brosk av mina nekroser. Så jag fick operera bort dem. Jag har nu ett ca.20 cm långt ärr nedanför naveln. Men har du inte ont av dina gropar är det ingen fara, de fylls säkert igen med tiden.
Lycka till med din Tysabri-behandling!
Kram Gila

Gila Krona

03 - 23.03.2007, 10:32

Tack Gila! Det var faktiskt här på portalen jag hörde uttrycket att fettet "smälter" bort. Vad jag förstår är det vanligt när man tar Copaxone. Egentligen bryr jag mig inte så mycket. Där är ju ingen som ska behöva titta på mig. Men dessa "gropar" är på alla ställen jag tagit sprutan på, dvs framsidan, sidan av lår, höfterna, magen. Min kompis sa (hon är lite överviktig) det är ju ok att fettet smälter bort. Fniss. Kanske inte så snyggt att ha "gropar" istället. Kram Kattis

kattis Krona

04 - 23.03.2007, 17:06

Hej Kattis !

Jag slutade med min Copaxone i juni förra året och de "bullar" jag hade på lår och mage, är borta nu. De försvann sakta men säkert och nu finns de bara kvar kvar i minnet, så lycka till med dina "gropar" och Tysabrin.

MVH / Maritha.

maritha

05 - 23.03.2007, 17:29

Hej Maritha! Nu blev jag jätte glad. Trodde kanske jag skulle gå runt och se ut som en golfbana alltid. Kattis

kattis Krona

06 - 26.03.2007, 11:24

Hej Kattis!
Jag provade att spruta mig med Copaxon i 1 år! Fick väldiga reaktioner med stora röda kliande svullnader! Var tvungen att sluta när jag upptäckte precis det du skriver om att jag fick gropar där jag stuckit mig! Dessutom blev jag blå lila på benen och väldig värk. Har hållt upp med injektionerna ca 1 år nu, blivit lite bättre men groparna är där tyvärr! Lite jobbigt därför jag tålde inte heller Avonex så jag vet inte vad jag ska testa härnest!Hoppas dina gropar försvinner....Kram Ebba

ebba

Besöksräknare

Registrerade medlemmar: 3884

Användare online: 268

Diskussionsinlägg: 62004

Logga in på mötesplatsen

Verktyg

Månadens MS-fråga

Vad är mest intressant på MS-portalen?

» Visa resultatet