Copaxones verkningsgrad? - Multipel Skleros forum - MS-behandling

MS-portalen - platsen för dig med MS

Copaxones verkningsgrad?

01 - 15.11.2009, 22:57

Finns det några bra undersökningar när det gäller Copaxones verkningsgrad och där det finns bevis för att den har verkan?

Lite läskigt när det står i Fass att det inte är "säkerställt" att behandlingan har effekt!!!

Ska börja imorgon måndag så.... skulle kännas bra att få lite mer "kött på benen" sas...

Må gott!

An1

02 - 16.11.2009, 16:46

Hej!
Jag hade betaferon först men fick byta till copaxone. Den passade mig mycket bättre så du kan nog bara var lugn. Din doktor har gjort ett bra val.
//Linda 78

Linda78

03 - 16.11.2009, 17:32

Hur gick det An?
Hoppas att allt gick bra och att det inte var för läskigt.
Kram Kattis

"Snälla flickor kommer till himlen,
andra hur långt som helst"

kattis Krona

04 - 18.11.2009, 21:36

Hej An.
Såg att du redan börjat. Hoppas att du fick en bra start.
Jag har använt copaxone i över 1 år och det har inte uppstått några nya inflammationer på den tiden. Som jag fattat det så är copaxone den som är äldst av alla
mediciner.

Såg att du frågat vad salvan hette som jag använde till de röda märken jag får, den heter LHP, antiseptisk kräm för utvärtes bruk. Den är receptfri och finns på apoteket.

Lycka till.
Sabina.

sabina

05 - 18.11.2009, 23:46

Jag började med copaxone och är väldigt nöjd med den... tyvärr så gjorde jag MR förra veckan vilket visade att Copaxone inte hjälpte eller verkade på mig efter 4år av den behandlingen så nu ska jag eventuellt byta till tysabri... det är så olika från person till person så det är svårt att säga... men det är väldigt viktigt att ta Magnetröken min doktor sa att såklart så var det frivilligt men det är inte många på mitt lasarett som vill ta det...

men lycka till... jag har trivts och mått bra av Copaxone... att MR visade nåt annat på mig var ju snopet med som jag sa MS ser så olika ut...

Lycka till!!!

vickyrockstar

06 - 19.11.2009, 15:04

Hittade detta. Visserligen från tillverkaren men om det är sant som står så är det en väldigt bra medicin.

www.mynewsdesk.com/...

80% verkningsgrad!! Låter ju väldigt bra!

An1

07 - 20.11.2009, 18:09

Jeg begynte på copaxone sommeren 2008 og har hatt to atakk etter det. Før det ingen atakk.....bortsett fra ett i 1998.

tussalus

08 - 20.11.2009, 19:16

Hej !
Jag har provat copaxon men fick avbryta ,
jag fick biverkningar så som stelhet svaghet fuktansvärda skakningar svettningar och yrsel !
nästan värre än ett skov ! men det är sälsynta
bivärkningar ! hoppas det funkar för dig !
Kram Eva

Krus

Besöksräknare

Registrerade medlemmar: 2972

Användare online: 53

Diskussionsinlägg: 42902

Logga in på mötesplatsen

Verktyg

Månadens MS-fråga

Användningsmöjligheterna med mobiltelefoner ökar. Har du en så kallad "Smart Phone", mobil med stor display (typ Iphone eller annan)?

» Visa resultatet