då var det dags... - Multipel Skleros forum - Symtom vid MS

MS-portalen - platsen för dig med MS

då var det dags...

01 - 16.03.2010, 11:33

Jag fick tysabri från juni -07 till juni -09 därefter sa jag själv "nej, tack" eftersom jag blev gravid, det gick tyvärr inte vägen. Fast bortsett från det då så har jag mått bra, alldeles utmärkt faktiskt. Men ingenting varar för evigt säger man ju. Så att nu i början av mars fick jag ett skov som på beställning efter att jag både har haft maginfluensa och en kraftig förkylning. Typiskt också efter att ha varit skovfri i 2½ år...

Fast lite tur i oturen ändå. Skovet räknas som lindrigt. Domningar i vänster ben och i hela vänster sida så kan jag inte känna lätt beröring och tryck samt att jag haltar lite grann.
Med tanke på vad jag har varit med om så tycker jag själv att detta är lindrigt, men jag är rädd för att min ms blir lika aggressiv som den var i början.

Tack och lov att denna sidan finns där det finns människor som förstår och lyssnar... Det är skönt att lätta sitt hjärta ibland...

Snoffe Krona

02 - 16.03.2010, 15:45

Vill bara dela mina MS tankar med dig.

Jag har varit stabil i min MS i flera år och när det gäller broms, så jag är försiktig med det, har provat 4 st och blev bara sämre. Men den 5:e som var cellgift bromsade sjukdomen nästan helt.

Min MS var fruktansvärt jobbig de första 10 åren med skov flera ggr om året. Min räknades oxå som aggressiv, men är lugn nu. =)

Kommer dock att prova Ampyra, som inte är någon broms enl min läkare, utan limmar ihop det trasiga lite.

blomma

Besöksräknare

Registrerade medlemmar: 3884

Användare online: 281

Diskussionsinlägg: 62004

Logga in på mötesplatsen

Verktyg

Månadens MS-fråga

Vad är mest intressant på MS-portalen?

» Visa resultatet