Depp! - Multipel Skleros forum - Allt och inget

MS-portalen - platsen för dig med MS

01 - 02.11.2009, 16:37

Visade sig att mina symptom i ansiktet är nytt skov. Jag som någonstans trodde att det här kommer gå vägen, det blir inte värre, det här löser sig.

Jag försöker alltid tänka positivt och det jag tänker nu är att jag ändå är glad att det inte blivit värre i benen utan att jag fortfarande kan gå, även om jag gör det med hjälp.

Men ibland känns dessa inflammation som cancer! Det är något som smyger sig på, sätter sig där det vill och när det vill. Man får inte mycket förvarning och det finns inte mycket man kan göra åt det. Det känns som cancer därför att det invaderar min kropp utan mitt tillstånd!

Ska börja med Copaxone nu.... läskigt! Behöver peppas eller rättare sagt, behöver få höra att det fungerar jätte bra. För jag får ju alllllltid biverkningar av allt så jag ser inte fram emot det!

Nu blir det vin ikväll.... får se om jag inte kan dränka mina tankar en stund iaf. Jag skall sätta sänke på dem, för jag vill inte tänka just nu. Jag vill FLY!

kram på er

An1 Krona

02 - 02.11.2009, 21:26

Känner igen mig i dina tankar. Ibland vill man bara fly, låtsas att man är frisk.
Helt okej att tänka så.

Du ska se att det kommer ljusare stunder trots allt. Det går säkert bra när du väl kommer igång med bromsen. Då kämpar du mot inflammationerna och det är alltid en tröst när man nu tvingas ta de förb... sprutorna.

kram på dig An1

rosetta

rosetta 1 Krona

03 - 02.11.2009, 23:25

Tack rosetta!!!
kram

An1 Krona

04 - 03.11.2009, 00:56

Hei.
Slike tanker har jeg og hatt...
Men !! Copaxone har fungert bra på meg! Bivirkninger vet jeg nesten alt om nå!
Rebif var fryktelig...;)
Copaxone fikk jeg litt ondt i stikket rett etterpå, i ca 15 min, men det har og forsvunnet nå!
Så utrolig herlig. Den blir sikkert da bra for deg og!
Stå på og kram fra Irene

The liberated one!
Dager som kom og gikk, ikke visste jeg at det var livet.
www.tell-us.se
www.ccsvi.se

Irenet

05 - 03.11.2009, 08:47

Tack Irene!

Jo jag har vaknat till en ny dag och känner att mitt värsta problem är att jag inte riktigt accepterat detta med min MS. Jag förstår rent förnuftsmässigt att den finns där. Men jag vill inte! TROR och hoppas att jag kan klara det ändå på något vis...

Men jag har landat i acceptans idag...tror jag. Halva ansiktet är som en stor pluffsig grej bara. Jag har börjat sluddra lite när jag pratar och jag bara känner att nu får det vara nog. Nu måste jag ge bromsen en chans.

Jag vågar inget annat!

An1 Krona

06 - 03.11.2009, 17:05

An1, det var därför jag oxå föll tillföga o började med broms.
När jag kände att det inte funkade i mitt ansikte vid värme, kyla trötthet osv blev jag så besviken på mig själv att det gjorde ont, mer ont än mina skov.
Det är jobbigt att inte veta åt vilket håll det lutar när det gäller MS.
Må gott/ Gunilla

Gunilla_1967 Krona

07 - 04.11.2009, 15:37

Hej An1!
Vad skönt att höra att mitt sätt att reagera inte är unikt,förstår dig sååå väl tyvärr får jag väl säga.Hoppas verkligen att Copaxan fungerar för dig!
Jag tänker precis som strutsen om vi inte låtsas om det och stoppar huvudet i marken så finns det inte!!OCH SÅ KOMMER DET ETT SKOV!!!!!Grrrrr vad arg ledsen och besviken man känner sig!jag mådde ju bra och de där små känselstörningarna ...de går ju över bara jag inte låtsas om dem eller hur?Jag tänker hur gör alla som orkar vara positiva och kämpa på?Jag är en otroligt envis person så jag har svårt att acceptera!!!För om jag gör det är det inte samma sak som att kapitulera för denna sjukdomen?Man får ju verkligen göra det bästa man kan och ta de mediciner som kan tänkas hjälpa men jag känner det precis som du och vill jag acceptera blir det bättre då?Kanske ...jag har uppenbarligen inte verktygen till att hantera min ms vet inte vart jag ska vända mig men till dig vill jag bara säga stå på dig!känner du att de mediciner du får inte fungerar och ger jobbiga biverkningar stå på dig för du förtjänar bästa möjliga hjälp!Lycka till!

Susie Q

Besöksräknare

Registrerade medlemmar: 3883

Användare online: 354

Diskussionsinlägg: 61987

Logga in på mötesplatsen

Verktyg

Månadens MS-fråga

Vad är mest intressant på MS-portalen?

» Visa resultatet