depression som symtom - Multipel Skleros forum - Symtom vid MS

MS-portalen - platsen för dig med MS

depression som symtom

01 - 26.08.2010, 11:45

Hej allihopa!
Jag vet att man säger att ms påverkar psyket, men kan ett skov bestå av enbart depression? Jag kom att tänka på en sommar för några år sedan (då hade jag inte fått diagnosen än) då jag helt plötsligt blev riktigt deprimerad, slutade äta, jag bara grät hela tiden då jag var vaken (och då menar jag verkl så fort jag öppnade ögonen). Min teori då var att p-pillerna som jag tog under 3 mån innan hade orsakat det, för jag reagerade lite med att vara mer känslig, men nu börjar jag undra. Kanske hade de bara bidragit till det hela? Sedan har jag ångestproblematik och äter antidepressiva, så vi kopplade ihop det hela med det. Men jag undrar...? Någon annan med kognitiva besvär?

DaniM

02 - 26.08.2010, 20:13

Här har du en

SkogsMia Krona

03 - 28.08.2010, 11:20

När jag fick min diagnos så varnades jag för depressioner, att jag skulle vara väldigt uppmärksam på detta för de kunde bli oerhört djupa o upplevas oövervinnliga. Det kunde vara ett skov sa neruologen till mig då -06. Om det är sant, vet jag inte....

Jag har inte funderat så mycket på detta förrän det sista året, iom att jag plötsligt upplever vissa perioder väldigt jobbiga :( det känns då som om jag begår övergrepp på mig själv för att orka göra det jag brukar tex kliva upp.
Du får nog ställa frågan till sköterskan el neruologen.
Må gott

Gunilla_1967 Krona

Besöksräknare

Registrerade medlemmar: 3884

Användare online: 317

Diskussionsinlägg: 62004

Logga in på mötesplatsen

Verktyg

Månadens MS-fråga

Vad är mest intressant på MS-portalen?

» Visa resultatet