Fampridine - Multipel Skleros forum - MS-behandling

MS-portalen - platsen för dig med MS

Fampridine

25 - 05.03.2010, 10:10

Lars, en fråga till dig, varför har du olika läkare varje gång?
Jag går också i Gbg och har haft samma läkare varje gång. Han kommer i och för sig från det andra stora sjukhuset. Han är otroligt bra och jag är jätteglad att jag fick honom, den enda lilla nackdel är att han inte är så pigg på "nymodigheter"...

Jag har sagt till min läkare att : även om jag blir den första i världen så ska jag bli av med min diagnos. Även om det inte blir så är det min ambition tills jag dör...

Besök gärna min hemsida: www.tell-us.se/...

Vimsan

26 - 05.03.2010, 10:49

Hej Vimsan.Går ej så ofta på läkarbesök.Antingen har läkaren tjänstledigt,slutat eller utlånad till ett annat sjukhus,rulljansen på läkare på NÄL verkar stor.Men ska begära att få en och samma läkare vid nästa läkarbesök.Mvh Lars

lars e

27 - 15.03.2010, 18:32

Fick Ampyra utskrivet på Licens i januari,förra veckan ringde de från apoteket och sa att jag skulle få Ampyra i mitten på Mars dvs i morron 15/3.

Lorentz snart 49 med progessive ms diagnos 12/3 1992.

Lorentz

28 - 15.03.2010, 18:45

Jag håller tummarna!! Återkoppla med information är du snäll!

baionama

29 - 15.03.2010, 19:24

Hej Lorentz.Hoppas innerligt att du får Ampyra i morgon,Ampyra är en medicin jag tror starkt på.Håll oss gärna uppdaterade.Mvh Lars

lars e

30 - 15.03.2010, 22:54

Hej Lorentz!

Vi är många som är "tända" på Ampyra. Så Du får agera som "försökskanin". Starta gärna en egen tråd så vi kan få följa dig och fylla i. Spännande!
god natt. M.

Maryam Krona

31 - 16.03.2010, 08:00

Hej Lorentz..
Kanonbra att du får testa Ampyra.
Skriv gärna och berätta hur det går för dej..:)

Min läkare säger att "man kan jämföra Ampyra med Baklofen och Modiodal... och att det nog inte nog inte innebär nån revolution, men att många patienter nog kan uppleva nytta av det läkemedlet".

Jag hoppas att vi kan övertyga honom om att så inte är fallet..!

Lycka till..!
Kram
Gila

Gila Krona

32 - 16.03.2010, 09:09

Gila,

är detta sant? låter helt konstigt. helt ärligt så tror jag din läkare har fått detta om bakfoten...

baionama

Besöksräknare

Registrerade medlemmar: 3211

Användare online: 49

Diskussionsinlägg: 47599

Logga in på mötesplatsen

Verktyg

Månadens MS-fråga

Vilken är din viktigaste källa för information om MS?

» Visa resultatet