Fötterna sover....
| Inlägg | Författare |
|---|---|
|
01 - 18.02.2007, 15:46 Hej! Har fått ett nytt skov (3:e nu sedan juni, vilket kanske inte alls är mkt). Det kom två veckor efter att jag slutade med Avonexen som jag inte tålde. Läkaren vet inte om det beror på att jag inte har ngn medicin just nu, men jag tror att det kan vara så själv. |
|
|
02 - 18.02.2007, 18:08 Hej Flippan ! Har din läkare inte föreslagit Copaxone i stället ? Jag tålde inte heller Avonex eller de andra två interferonmed. utan fick till sist pröva Copaxone som då låg på licens. Den fungerade bra och biverkningarna var inte lika jobbiga som med de andra tre bromsarna. Copaxone innehåller glatimerater och bromsar oxå upp förloppet vid skov. Du kan ju lyssna med din läkare och höra vad ha tycker. MVH / Maritha. |
|
|
03 - 18.02.2007, 18:14 Ang fötter har jag haft sovande och stickande spdanna i två års tid nu. Hoppas att Dina slutar omedelbums. Vincent |
|
|
04 - 18.02.2007, 22:54 Det hoppas jag med..... Flippan |
|
|
05 - 26.02.2007, 20:06 Jag har haft två skov där jag har fått problem med benen och fötterna. Första gången började det som en kylkänsla i båda fötterna, som övergick i skärande brännande smärta som gjorde att jag var tvungen att använda kryckor. Hela skovet höll i sig i ungefär två-tre månader. Nu har jag ett skov där jag har varit domnad från naveln och ner, och känner samma kylkänsla i fötterna och vaderna. Den här gången har jag återhämtat mig snabbare, jag tror och hoppas att avonex har hjälpt till. Jag är normalt sett mycket aktiv, och att inte kunna röra mig fritt skrämmer mig otroligt mycket. |
|
|
06 - 27.02.2007, 12:47 Tack för svaren! Flippan |
|
|
07 - 27.02.2007, 13:02 "Exacerbations usually last from several days to several weeks, although they may extend into months." Mr Schyy |