Gravid - Multipel Skleros forum - Sexualitet vid MS

MS-portalen - platsen för dig med MS

01 - 22.07.2010, 17:29

Tänk vad livet kan förändras. Fick min MS diagnos för drygt ett och ett halvt år sedan ganska precis när mitt andra barn fyllt 1 år. Vi hade planerat för ett tredje barn men bestämde oss för att det fick vara bra med de två vi fått. Jag har haft svårt att förlika mig med vårt beslut men kom till slut till ro med det. I början av juni var jag hos gynekologen och beställde tid för sterilisering. Väntade på att mensen skulle komma i slutet av juni men den uteblev. Gravtestet visade possitivt. Oj vilken chock! Efter mycket funderande och diskussion har vi bestämt oss. Vi välkomnar ytterligare en person i familjen. Jag tror det var ödet som ville det här :-)

Visst kan jag känna vånda inför att stå utan medicinering och rädsla för att få skov efter förlossningen. Hur kommer familjen påverkas om jag blir sämre i MS? Kommer min MS bli värre än vad den är nu? Ingen kan sia om framtiden. Det enda vi vet är att framtiden finns!

anettehelena

02 - 24.07.2010, 22:17

Grattis till det nya livet som växer inom dig :-)

Vänligen Lili

Lili_A Krona

03 - 31.07.2010, 08:42

Tack! Känns fortfarande overkligt.

anettehelena

04 - 02.08.2010, 21:43

Grattis!

Skall själv snart börja medicinera igen efter graviditet o 8mån fullamning. Mår peppar, peppar ta i trä alldeles utmärkt, förutom sömnbrist som alla småbarnsföräldrar lider av! :-D

//Ace

"Det är farligt att leva, man kan dö av det."
"Life’s like a box of chocolates. You never know what you’re gonna get."

Ace Krona

05 - 09.08.2010, 21:47

anettehelena : Å, vad roligt GRATTIS!! Har själv svårt att förlika mig med att inte få fler barn, har 2 var på g med 3:e men det slutade i MA :-( Har haft mkt skov och är därför mkt tveksam till om jag "vågar skaffa fler.

Kram Anna

sirap98

Besöksräknare

Registrerade medlemmar: 3883

Användare online: 301

Diskussionsinlägg: 61987

Logga in på mötesplatsen

Verktyg

Månadens MS-fråga

Vad är mest intressant på MS-portalen?

» Visa resultatet