Humlegården - Multipel Skleros forum - Motion och rehabilitering vid MS

MS-portalen - platsen för dig med MS

Humlegården

01 - 23.04.2010, 14:01

Hej
jeg har fått innvilget tre vecker på humlegården,skal dit i september er det tenkt,jeg kunne komme för hvis jeg ville. dere som har varit der hva tyckte dere?

Kim

Kim:)

02 - 23.04.2010, 14:36

Nu har du dragit en vinstlott Kim :-)
Jag har inte varit där själv, men känner många som varit där och tycker det är toppen.
Gila kan nog berätta för dig hur det är för hon har varit där flera gånger.
Vårt landsting skickar inte några utanför vårt län nu mera. Humlegården ligger ju i Stockholms län..och gränsar till vårt län, men det hjälper inte....
Önskar dig en superbra vistelse både på en bra rehabanläggning och en liten mysig sommarstad. Sigtuna är så himla mysigt.
Kramis
Irran

irran

03 - 24.04.2010, 15:41

Grattis till dig. Humlegården är kanonbra. Har varit där 2 ggr och är jättenöjd med båda tillfällena.

moja

04 - 24.04.2010, 16:15

Hej

höres toppen ut,jag ser frem til jeg skal dit,det blir lite jobbigt å väre borte fra min familj i tre vecker,men det går vel sikkert bra det også tenker jeg.

Hälsningar Kim

05 - 25.04.2010, 09:05

Grattis Kim..!
Du kommer att få en jättebra rehabilitering på Humlegården..!
Jag har haft förmånen att få vara där fyra gånger..:)
Humlegårdens personal är bara så underbara och duktiga... där jobbar proffsen.

Nu har ju Humlan byggt ut och blivit större och modernare.. alla har egna rum med toa/dusch.
Gympasalen har blivit mer än dubbelt så stor.
Det finns bassäng... så du kan få en bra träning där.

Sigtuna är en underbart vacker, liten stad... med många fina fikaställe och det är underbart att kunna åka ner till Sigtunafjärden och njuta av utsikten.
Jag önskar dej ett stort lycka till där..!

Så avis jag är... jag tillhör tyvärr fel landsting numera, vi får inte åka dit mer..:(((

Om du undrar över nåt om Humlan får du gärna meila mej.. jag ska försöka svara så gott jag kan..!

Ska du vara där på Individuellt utformade programmet eller på MS-diagnos-kursen..?

Kram
Gila

Gila Krona

06 - 28.04.2010, 18:01

Hej,
kan tyvärr inte hålla med. Det gav inte mig något. Möjligtvis är min MS av den typen att det inte hjälper.
Personalen är jätterara (nästan alla i alla fall). Det jag inte trivs med är att jag känner mig sjukare och äldre när jag är där. Men det är så också att jag hatar detta tillstånd så mycket att jag inte vill vara bland andra sjuka. Förmodligen är det inget fel på Humlegården, utan på mig, jag vantrivs helt enkelt.
Mi53

mi53

07 - 30.04.2010, 05:34

Hej
takk for deres svar,jag ser frem i mot å komme dit:)

hälsningar Kim

08 - 08.05.2010, 01:32

Det ska du göra Kim. Åk dit med en positiv inställning av att det här kommer att bli jättebra, så ska du se att det även blir det.

Du kommer att träffa andra trevliga människor i samma situation som du,ni kan utbyta tips o idéer. Så den fina träningen du får..

Kim, det kan inte bli annat än bra.....du får tala när du ska dit sen, det kan hända att vi dyker upp och hälsar på.

Vi har inte så långt dit :-)) Du kan aldrig vara säker :-).Jag kanske kidnappar Gila efter vägen också :-)

kramis
Irran

irran

Besöksräknare

Registrerade medlemmar: 3883

Användare online: 176

Diskussionsinlägg: 61988

Logga in på mötesplatsen

Verktyg

Månadens MS-fråga

Vad är mest intressant på MS-portalen?

» Visa resultatet