Humöret - Multipel Skleros forum - Symtom vid MS

MS-portalen - platsen för dig med MS

Humöret

01 - 25.08.2010, 21:24

Vill inte känna såhär är så jävla jobbigt..Känner mig sällan glad gråter för minsta lilla är så otroligt känslig..Vill känna mig glad nån som kan ge mig tips hur?? vill inte ta antidepressiva för vill inte käka massa tabletter med ev. biverkningar..Nån som kan ge annnat tips..hatar att gråta nästan jämt..ibland fattar jag inte ens va jag gråter över...suck ibland kmr känslan att jag snart inte orkar mer men jag vill inte dö heller jag vill va glad är de enda jag begär!!!

SkogsMia Krona

02 - 25.08.2010, 21:39

det enda tips jag kan ge är att fortsätta flippa ut och skit i de som anser att man måste bli civiliserad, ventilera på du men tala om att du har ms, ibland är de kul med efteråt ;-)

kan tänka mig att de som försöker kontrollera sig blir uppblåsta som ballonger och flyger iväg rent mentalt förr eller senare som en full ballong med ett nytt litet hål i pzzzt, bättre med jämna plågor då och släppa iväg lite då och då :)

Fantomen

03 - 25.08.2010, 21:43

tyvärr så fattade jag ingenting vad du menade

SkogsMia Krona

04 - 25.08.2010, 21:43

här i sverige vill man hellre se nån heligt förbannad stå med knutna nävar i byxfickan och darra av frustration än att de får ett ovårdat språk, fint folk här med dubbelmoraler !

Fantomen

05 - 25.08.2010, 21:45

fattar inte!!! men skitsamma då!!!

SkogsMia Krona

06 - 25.08.2010, 21:56

det är svårt det där med irritationer, men jag brukar reagera på allt allteftersom de dyker upp, omgivningen får lära sig till slut att ofta är det bemötandet som triggar igång det och att man blivit i ett utsatt läge, gå absolut inte att samla på sig iaf då man tenderar att fullkomligt explodera senare istället, inte mycket till tips men ändå, tänker mig att en ballong som exploderar i nyllet gör mer ont som en association ?

Fantomen

07 - 25.08.2010, 22:15

Har du någon som du kan prata med? Kan va oerhört lättande. Annars kanske du kan få samtalskontakt genom vården?
MS medicinerna kan ju påverka psyket också så det kan man ju ta upp och diskutera med neurolog eller MS sköterskan.Lycka till

hey35

08 - 25.08.2010, 22:20

Hej nej har ingen å prata med.. gråter för mig sj drar mig undan när de brister...ja jag vet de vet avonex kan orsaka de å de tar jag kram

SkogsMia Krona

Besöksräknare

Registrerade medlemmar: 3883

Användare online: 221

Diskussionsinlägg: 61987

Logga in på mötesplatsen

Verktyg

Månadens MS-fråga

Vad är mest intressant på MS-portalen?

» Visa resultatet