Inga förändringar på MR! - Multipel Skleros forum - Symtom vid MS

MS-portalen - platsen för dig med MS

Inga förändringar på MR!

01 - 08.03.2010, 23:12

Jag har en för delikat fråga till er. Jag undrar om det är någon som har det på liknande sätt eller har hört talas om detta. Jag känner mig rätt så förvirrad. Jag tog MR 2005 när min diagnos fastställdes. Man kunde konstater plack men de var inte så många och det upplevde jag inte som konstigt eftersom jag inte har kännt av några symptom före 2005. Men nu efteråt så har det verkligen varit berg och dalbana. Det ens skovet efter det andra och alltid med rester kvar. Nu i höst har det varit som värst när jag fick tre täta skov. Ett vid höger om bröstkorgen och delar av mellangärdet. Ett i ögat, med försämrad syn och en i huvudet med yrsel och med stora kognitiva problem. fick inte ihop tanke och handling. Det var en riktig otäck känsla. Det var då de beslutade att man skulle göra en ny MR för att jag skulle kunna gå på den nya medicenen Tysabri. Så gjordes, men när reslutatet kom tillbaka från röntgen syntes det knappt några förändringar alls sedan jag fick diagnosen 2005 och jag kan räkna upp att jag har haft minst 10. Min läkare kunde se pågående inflammation och det var den runt bröstkorgen. Han tyckte det var mycket anmärkningsvärt och märkligt. Börjar jag bli galen tänkte jag,, har jag någon annan sjukdom, eller är jag innbillsk sjuk skrattar Nej då, det trodde inte läkaren. Alla mina symptom tyder på MS. Nu vill han att jag ska genomgå en undersökning när jag har något han kallade för hjärnmössa på mig och så ska de lysa med lampor i mina ögon och sedan den vägen försöka konstatera att jag har haft problem med synnerven. Jag tycket att allt känns jätte konstigt och jag känner mig rätt förvirrad. så nu till min fråga. Är det någon som känner igen det här! Berätta hur ni upplevde det.. eller om ni känner någon. Skulle bli väldigt tacksam.

Pennypenny

Besöksräknare

Registrerade medlemmar: 3213

Användare online: 70

Diskussionsinlägg: 47690

Logga in på mötesplatsen

Verktyg

Månadens MS-fråga

Vilken är din viktigaste källa för information om MS?

» Visa resultatet