kallkänsla i benen - Multipel Skleros forum - Symtom vid MS

MS-portalen - platsen för dig med MS

kallkänsla i benen

01 - 25.08.2010, 19:01

Hej!

Nu händer det igen.. känslan som jag fick i högerbenet förra året innan jag fick ÖN och det första skov jag hade känt (då fick jag diagnos).

Kallt i låren på båda benen.. usch.. konstigt irriterande känsla.. känns som låren är i kylan. Hoppas att det gå över snart.

Får ni detsamma känsla? Förra året berättade jag om det till en distriktsläkare men hon hade ingen svar (markligt när jag tanker på det nu.. jag berättade då också om nedsätt känsel på en del av ryggen, ont i armarna som jag hade influens.. ni vet.. men hon trodde jag behövde söker en sjukgynast)... men i alla fall jag är tacksam att jag fick en diagnos ganska snabbt från någon annan (efter jag fick ÖN).

Men kallkänsla.. tips? Det hjälper inte att temperaturen har sjunkit här i Norrland... vad har hänt?

bons Krona

02 - 27.08.2010, 21:05

Har tyvärr inget bra svar.
Jag har också denna känsla ibland. Känns som att det är kallt även om det eg. är helt normal värme.
Knepigt.
Känselproblem av olika slag är vanliga vid vår sjukdom.

rosetta

rosetta 1 Krona

03 - 03.09.2010, 17:51

Känner samma kallhetskänsla i benen/fötterna!!! Konstig känsla....Mitt blir sämst på vinterhalvåret då kylan kommer!
Vi får kämpa på =) kramis

ebba

04 - 03.09.2010, 19:45

Hänger ihop med våran sjukdom. Känselstörningar är ett tvanligt symtom. Jag har också denna iskänsla i benen och armarna av och till.
kram

Loke Krona

05 - 03.09.2010, 22:02

Hej

Har de sista dagarna fått tillbaka isandekänsla i benen igen. Känns som det stämmer in med att kylan har kommit. Förra vintern hade jag mycket problem med detta. Även har jag fått tillbaks med känselstörningar i armar, ben och ansikte kanske det beror på kylan eller den förkylning som ligger och lurar i min kropp just nu??

Tummelott

Tummelott

06 - 05.09.2010, 14:32

Hej..
Jag har oxå en isande kallkänsla i mina ben.. men inte jämt. Det är ett symptom som kommer och går på mej. Fast på vintern är det som värst.. då har jag det problemet nästan varje dag.. brrr...:(
Men det är ju ett av våra symptom.. känselstörningar/ rubbningar..
Kram
Gila

Gila Krona

07 - 05.09.2010, 17:15

Hej! Har köldkänslor alltid i v. hand. Går därför alltid med bomullsvante på den. Har även upp i armen, på ovansidan på v. lår och knä. Det kvittar om det är varmt eller kallt ute. Har även värk i handleden. Har även köldkänslor i mitt v. bröst + att känseln i huden är mycket sämre på v. sida.

LailaJan

08 - 12.09.2010, 15:54

Hej!

Jag har en isande kyla på översidan av mitt vänstra lår.
Det var en av de första symptomen jag märkte när jag fick mitt senaste skov. Det kommer när jag stressat oftast.

ankan67

Besöksräknare

Registrerade medlemmar: 3884

Användare online: 299

Diskussionsinlägg: 62004

Logga in på mötesplatsen

Verktyg

Månadens MS-fråga

Vad är mest intressant på MS-portalen?

» Visa resultatet