knasig mage - Multipel Skleros forum - Symtom vid MS

MS-portalen - platsen för dig med MS

knasig mage

01 - 11.03.2010, 11:53

jag har alltid haft en ganska trög mage (ofta förstopning), men på senare tid har jag fott besvär med att det käns som om det tar tvärstopp ganska högt upp i magen.magen blir svullen och det blir som ett tryck upp mot magsäcken. Trycket kann liknas det jag kände då jag var höggravid och den lillasparkade upp mot magsäcken fast konstant. detta kan holla i sig i ett par timar till ett par dyngn.det kan då kännas besvärande att ens kunna dricka små klunkar med vatten. jag undrar om det är någon som känt något liknande.
pofflan

pofflan

02 - 12.03.2010, 09:21

Nej har inte känt så men sök läkare!
Det måste undersökas!

Lycka till och må gott!

An1 Krona

03 - 12.03.2010, 12:05

Hej
inte här heller, förutom vid ett tillfälle när jag var väldigt förstoppad, då hade jag feber och illamående oxå.
Ring sjukvårdsupplysningen, eller prova microlax.

blomma

04 - 12.03.2010, 16:28

Hade samma trassel i och med diagnosen...ett jvla springande hos kirurgmottagningen ett tag då. Fick då reda på att vi ms:are har en tendens att bli tröga i skrinet då allt går i "slow motion". Provade ngt som heter "Movicol" och hipp/hopp så fungerar det igen. Tar en dospåse om dan...lite lurigt i början när man ska ta den, klart individuellt, så det passar en själv. Blir lite illamående om ja tar den precis innan bingen men som sagt, individuellt.
Står oxå idag på FASS att man kan ta den längre tid än 2 v. om man e MS:are.

PS; tillägg, du kan ha problem med magmunnen att den inte öppnar å stänger som den ska, finns bot för det med; DS

//Bosse

Bozze Krona

05 - 13.03.2010, 08:05

Tack för era komentarer.
jag skall ta det med en läkare.
pofflan

pofflan

Besöksräknare

Registrerade medlemmar: 3883

Användare online: 177

Diskussionsinlägg: 61988

Logga in på mötesplatsen