Kontroll av värden?
| Inlägg | Författare |
|---|---|
|
01 - 31.08.2010, 23:44 Hej! Tacksam för svar. |
|
|
02 - 31.08.2010, 23:50 Hej ! |
|
|
03 - 01.09.2010, 00:32 borde det inte va en ansvarsfråga även om det möjligen finns riktlinjer ? tråkig signal som klart ger oro, när det konstaterats att levern är utsatt och livsviktigt :( |
|
|
04 - 01.09.2010, 11:21 Hej Första året tog jag var tredje månad. Nu 2ggr per år. Om det skulle vara något med värdena så kontaktar någon från mottagningen mig. Läkaren får alltid blodsvaren och signerar dem Tummelott |
|
|
05 - 02.09.2010, 22:58 Hej allihopa. |
|
|
06 - 02.09.2010, 23:04 Tack för era svar! Jag har själv blivit kollad några gånger i början av medicineringen och en gång till i vintras när jag själv ringde och bad om det, är också orolig för att ingen följer upp proverna. Har heller inte blivit kallad för kontroll och undersökning på över 1½ år, man tycker dom skulle vilja se till sina patienter då och då och inte bara skriva ut recept till namnen på ett papper? Jag skulle kunna ringa min sköterska och be om prover igen men jag skulle vilja ha raka besked på vad som gäller då jag inte litar på dom. Det har varit många turer med konstigheter på mitt sjukhus så det hade varit skönt att få "svart på vitt" från annat håll på vad som gäller. Riktlinjer för detta måste ju finnas? Jag skulle också vilja få något typ av bekräftelse att att något kollat svaren efter provtagning. Levern är ju viktig! Har också ställt frågan till experten här på portalen och kommer även maila en neurolog på ett annat sjukhus som jag var i kontakt med när jag försökte komma bort från mitt märkliga lilla sjukhus. Tack igen! Min blogg: |
|
|
07 - 03.09.2010, 09:45 Hej Pågen ! |
|
|
08 - 03.09.2010, 11:09 Hej igen! En gång i halvåret känns rimligt. Håller på att lägga ut lite "trådar" här på olika håll för att se om jag kan få reda på vad som gäller. Nog måste man som patient kunna kräva lite mer info om behandlingen när man står på dessa medicinerna? Har också ringt min reumatolog-mottagning idag, för det är där dom kan MS på mitt sjukhus :-/. Jag ska tydligen ta prover var 6:e månad men jag faller hela tiden bort i deras system säger dom. I juli skulle jag varit kallad men det gick fel och jag hade tydligen fått dubbel förtur för undersökning i augusti men det sket sig också av någon anledning. Tack igen! PS. Irran! Jag är nog för snabb för deras system ;) Tack för lyckönskningen! :) Min blogg: |