Lite hjälp på traven? - Multipel Skleros forum - Allt och inget

MS-portalen - platsen för dig med MS

Lite hjälp på traven?

01 - 01.09.2010, 22:52

Hejsan,
Är lite nyfiken på att få veta om någon utav er på portalen har städhjälp?
Jag har nämligen insett att jag egentligen inte orkar med städning.
Tömma diskmaskinen och plocka ihop lite kläder brukar räck för att jag ska bli matt och vilja ta en paus.
Sedan så finns det ju roligare saker att göra i sitt liv :)
Om ni har rekommendationer om företag som utför detta så tar jag gärna emot det :)
Finns egentligen bara en käpp i hjulet, nämligen min sambo då han inte vill ha städare :S
Både min svärmor och min sambos brors familj har städare trots att de är fler i sin familj som skulle kunna bidra till städning.
Jag har ju som sagt MS också, så jag tycker nästan att jag har ett större skäl till att skaffa städare.
1 gång i månaden skulle räcka för min del :)

Marijah Krona

02 - 02.09.2010, 08:02

Gör din sambo städjobbet då?

mvh/Brita M

brita m Krona

03 - 02.09.2010, 08:41

Hejsan..
Vi har ingen städhjälp, utan min man och jag hjälps åt med det. Han tar det tyngre och jag det lättare och det fungerar alldeles utmärkt.
Han plockar ur diskmaskinen och jag plockar i....det gäller att hitta ett sätt som passar båda.
Lycka till !
Irran

irran

04 - 02.09.2010, 19:28

Vi är dåliga på att städa båda två och nu är det så rörigt att jag inte ens vet vart man ska börja :S
Min last är att jag lägger kläder på hög i soffan och på stolar medan sambon lägger smutstvätten direkt på golvet bredvid sin säng.
Visst hjälper han till men vi slarvar mycket båda två.
Jag vet inte ens hur jag ska finna orken då jag sover mycket.
Det var väldigt länge sedan vi bjöd hem någon hit då det är så rörigt :(
Vem vill ta hem någon till den här röran?
Mitt avskyområde är badrummet.
Att torka och skrubba kalklet på väggarna, städa plastgolvet och att rengöra kakelfogar.
I hate it, I hate it, I hate it!!!

Marijah Krona

05 - 02.09.2010, 20:43

Hade städhjälp för några år sedan (hemfrid) men dom har väldigt tydliga regler för hur och vad dom städar, själv ville jag ha hjälp med dom lite tyngre grejorna skrubba kakel tvätta bakom spis ,kyl ovanför skåp etc, men så jobbade inte dom.
Så nu har vi städat själva i 2 år men nu orkar jag inte längre eller jag lägger hellre min tid och ork på jobbet så på fredag så kommer det en dam från veteranpoolen och skall städa hemma hos oss, det ska bli så skönt!
Man skall göra det man gillar och är bra på, jag älskar mitt jobb så jag är hellre där än kämpar med något jag tycker är tråkigt och snor all min energi!

Så prova du behöver ju inte binda upp dig ivarjefall inte på veteranpoolen

Ta vara på dig!

okej

06 - 02.09.2010, 21:26

Har själv funderingar på att leja bort en del av städningen. Behöver min energi till annat.
Det finns många städbolag idag att välja mellan. Med rotavdrag blir det inte så dyrt.

Har fönsterputs utvändigt idag. Kostar strax över
200 kr för alla fönstren och det är inte mycket.

rosetta

rosetta 1 Krona

07 - 02.09.2010, 21:57

Hej!

Städning är ett sorgligt kapitel när man inte orkar själv :-(, även om man har någon som tar det mesta så blir det ju inte alltid som man själv skulle önskat.

Förhoppningsvis kan man komma att uppskatta uttrycket bättre lite skit i hörnen än ett rent helvete ;-)

Allvarligt talat, såg ni Uppdrag Granskning igår, om Euro orphans?

Barn som lämnades hos släktingar, grannar osv då föräldrarna för att kunna försörja sina barn åkte utomlands för att jobba, bl a städa i Sverige hos människor som tack vare Rut-avdrag fick billig städhjälp och mer tid för sina egna barn? De som städade träffade däremot sina barn endast några få ggr om året. En anledning var att familjerna de städade hos inte tillät det. Snacka om sorgligt!!

hälsningar Fidelie

Fidelie Krona

08 - 09.09.2010, 19:23

Vad skönt att någon har tagit upp det här med hjälp med städning! Jag skulle behöva hjälp med detta samt mat... Någon som vet vad det kostar om man tar hjälp av tex: hemtjänsten..

yessa

Besöksräknare

Registrerade medlemmar: 3884

Användare online: 349

Diskussionsinlägg: 62004

Logga in på mötesplatsen

Verktyg

Månadens MS-fråga

Vad är mest intressant på MS-portalen?

» Visa resultatet