Medicinering! - Multipel Skleros forum - MS-behandling

MS-portalen - platsen för dig med MS

Medicinering!

01 - 14.07.2007, 09:15

Finns det någon av er som får interferon och har primar progggressiv MS?Undrar hur det har hjälpt er.Jag vet att endel läkare nog ger interferon.Jag har några bekanta här i Finland som får intreferon trots att de har `långsamt framskridande MS`.! Skulle själv vara villig att försöka med det för jag år nu i ett så eländigt skick,och har varit det en längre tid!

michelin gumman Krona

02 - 14.07.2007, 11:59

hej på dig!

ang medicinering mot ppms lite halvsvårt
men novantrone eller ivig kan du nog prova MEN ifall du inte skulle få de så ere bara stå på dig tjat o tjafs kan hjälpa. ja vet flera med ppms som får olika behandlingar även vid spms. hoppas du vart klokare

mvh pw

pw

03 - 14.07.2007, 12:06

hej igen

prova o goggla på olika mediciner mot ppms
kör alla mediciner från copaxone till tysabri
många läkare vill prova just tysabrl även mot pp o spms men i ditt fall skulle ja vilja novantrone

mvh pw

pw

04 - 14.07.2007, 13:15

Hej jag har inte någonsin kommit i fråga att få prova medicin mot Primär proggressiv MS. Vet inte heller om jag skulle vilja utsätta mej för det så länge det inte finns dokumenterat något medel mot just PPMS. Jag tror ju inte att läkarvetenskapen skulle undanhålla bromsmedicinen om det fanns och fungerade...min läkare är uppdaterad och henne litar jag på. Kanhända är jag blåögd men det ska någon också vara!
Hälsningar
Elisabeth

Epalisa

05 - 14.07.2007, 16:44

Jag får inte heller någon bromsmedicin. Min neurolog på Akademiska sjukhuset säger att det inte hjälper motPPMS, så det är väl bara att lita på honom.
Irran

irran

06 - 15.07.2007, 09:03

Tack för era svar!Jag är bara lite orolig när jag känner hela tiden att jag blir sämre och min rörelseörmåga avtar hela tiden sakta men säkert.Hur jag än försöker röra på mej så tycks jag inte lyckas. enligt sjuk kassan så är jag inte handikappad fast jag använder två armbågs kryckor och vrist stöd.De anser att när jag engång kan gå så är det inte så allvarligt.de tänker inte på den förebyggande vården i de här landet.
Amatadin har jag ätit för faticen men det hjälper inte.Det hjälper om man håller på att bli förkyld så tar det kol på viruset.Jag är så slut att jag knappt orkar hålla ögonen uppe.
Spacticiteten gör ju att det knycker i musklerna emellanåt och nu hände det andra gången att mitt höftben höll på att gå ur led när benet knyckte åt sidan med en otrolig knyck.
Men, jag måste nu vänta tills min läkare kommer i augusti tillbaka från semester.

michelin gumman Krona

07 - 15.07.2007, 09:58

Hejsan!
Det låter inge kul att du mår som du gör!
Finns det ingen annan läkare som du kan träffa innan augusti?
Tycker synd om dig om du ska må så dåligt ända tills du får träffa din "riktiga"läkare!
Kramiz Smulan

Smulan

Besöksräknare

Registrerade medlemmar: 3884

Användare online: 268

Diskussionsinlägg: 62003

Logga in på mötesplatsen

Verktyg

Månadens MS-fråga

Vad är mest intressant på MS-portalen?

» Visa resultatet