Mitt nya jobb - Multipel Skleros forum - Allt och inget

MS-portalen - platsen för dig med MS

Mitt nya jobb

01 - 28.08.2010, 11:45

Jag håller nu på att förberda min övergång till en annan gruppbostad.
Detta väcker då en massa frustration hos mina nuvarande medarbetare.
Tom så pass att den tjej som får min tjänst, när jag byter, skällde ut mig rejält häromdagen.
Hon ifrågasatte min kapacitet till att ta en fysiskt tyngre jobb (med färre brukare)
Jag har flera gånger påpekat att det är det kognitiva som är det som är jobbigt, när det blir för många som pratar o kräver uppmärksamhet samtidigt.
Jobbet går ju ut på att ge stöd o hjäölp till funktionshindrade o det är ungefär som med barn, en får uppmärksamhet o då sticker avundsjukan i höjden o ljudet o kraven ökar radikalt... o jag vill täcka upp deras behov.
Men det kanske är svårt för dem som sitter på rumpan o kan stänga öronen att förstå min synpunkt.
Nu är det bara 2 veckor kvar :)
Må gott

Gunilla_1967 Krona

02 - 28.08.2010, 16:45

Hej Gunilla 67!

Den som får din tjänst borde väl vara belåten med det och inte visa några andra tecken.

Den eller de som gör sitt jobb bra utsätts ofta för mörka blickar, eller hur jag ska förklara.
Intrigmakare brukar också vara de som bara sitter på rumpan och är nöjda med det.

Arbetsplatser är tyvärr inte alltid befriade från konstigt folk.

Jag tror att jag förstod rätt.

Hälsningar

online Krona

03 - 29.08.2010, 18:09

O ja.. du uppfattade mig rätt :)
Jag instämmer i allt du skriver, men måste nog ta dem i lite försvar, de jag klagade på ...
Som de sa på rehab när jag var där: det finns ingen lat människa som fått ms.
Kanske har jag lite högre krav på mig själv än de andra, o det är mitt eget val.
Jag ska vara trött när jag kommer från jobbet, inte övertrött, utan nöjd.
Flera andra tycker att man ska ha så mycket energi kvar efter jobbet att man kan orka med en helkväll o det klarar jag nätt o jämnt efter ledig dag numera ;))
där är vi lite för olika =) därav mitt sura inlägg.
Men det blir bättre, jag är nog lite överkänslig i samband med mitt byte av arbetsplats.
Må gott

Gunilla_1967 Krona

04 - 29.08.2010, 20:37

Jag hoppas att du får det bättre på nya gruppbostaden. Har själv haft liknande arbete tidigare så jag vet hur det kan vara.

rosetta

rosetta 1 Krona

Besöksräknare

Registrerade medlemmar: 3884

Användare online: 272

Diskussionsinlägg: 62003

Logga in på mötesplatsen

Verktyg

Månadens MS-fråga

Vad är mest intressant på MS-portalen?

» Visa resultatet