MS inte dödligt??? - Multipel Skleros forum - MS i familjen

MS-portalen - platsen för dig med MS

MS inte dödligt???

01 - 07.09.2009, 16:31

Min mamma har haft progressiv MS i många år och den gick fort fram, hon sitter i rullstol och kan inte röra sig, man får mata henne och hon har assistenter dygnet runt. Nu har det börjat med att hon knappt kan svälja varken mat eller dryck så alla dessa läkare som påstår att det inte skulle vara dödligt,,, va f-n ska man kalla detta??? Jag VET att det inte är långt kvar nu, hon åkte in i natt på sahlgrenska eftersom hon har höga febertoppar som kommer och går. Kroppen håller på att stänga ner sakta och det är ytterst plågsamt för henne... Bitter? Ja!! Jag vill rikta stark kritik mot MS Teamet Sahlgrenska/Mölndal, speciellt mot samordnaren där (mer arrogant människa får man ju leta efter), har god lust att namnge men det får man ju inte.. Allt har missköts från första början och nån gång ska jag berätta hela hennes historia hur hon har blivit behandlad. Så jävla ledsen och besviken för min mammas skull.
Jag hatar denna jävla skitsjukdomen!!!!!!!!!!!!!!!!!
// Trasig själ

lolly

02 - 07.09.2009, 22:58

JA det er en shit sykdom! Trist å lese dette. Det er få som dör av MS (eller fölger av MS), men det skjer jo...
Tenker på deg. Det er ikke lett å väre barn eller närstående av oss med MS. Noen ganger tror jeg det er svårere å väre anhörig enn pasient.... Kram på deg.

Dager som kom og gikk, ikke visste jeg at det var livet.

IreneT

03 - 08.09.2009, 07:53

Uff, dette var vondt å lese.
Det er ikke mange som rammes så hardt som din mamma, men noen er det desverre.
Og på toppen av det hele, følelsen av at dere har fått liten hjelp og forståelse.
Forstår veldig godt din frustrasjon og sinne.
Tenker på deg.
Kram fra Hillevie ",)

Hillevie

04 - 08.09.2009, 09:21

Hej!
Det gjorde ont att läsa detta, lider med dig. Somnade med en klump i magen efter att jag läst ditt inlägg igår och den sitter fortfarande kvar. Det här forumet är nog för mycket för mig just nu......

Kan inte sätta mig in hur du måste känna dig, men jag skickar dig en stor kram!!!
//Daniel

Pågen

05 - 08.09.2009, 11:02

OJ ditt inlägg satte sig rakt in i hjärtat.

Vet inte vad jag ska skriva ens.....helt mållös.

kram

Zanna Krona

06 - 08.09.2009, 11:32

Hej Lolly!
Jag kan bara hålla med om att MS många gånger är en djävla jobbig sjukdom.
Tyvärr så faller ju ödets lott väldigt olika när det gäller den här sjukdomen, ganska många kan leva ett relativt normalt liv medans en del drabbas väldigt hårt.
Jag förstår även din frustration och bitterhet som du känner över din mammas läge just nu och den delar jag med många andra här som har läst ditt inlägg.
Kram
Kenneth

kenneth Krona

07 - 08.09.2009, 12:02

Hej Lolly.
Man finner inga ord....
I dessa lägen kan man verkligen säga JÄVLA SJUKDOM!!!!
Tänker på dig.
Kram Kattis

kattis Krona

08 - 08.09.2009, 14:05

Hej Lolly..
Jag kan bara säga, att jag håller med de övriga som skrivit till dej.
Sjukdomen MS har verkligen många olika ansikten.. vissa klarar sej ganska så lindrigt, medans en del blir hårt drabbade... Vissa väldigt hårt.
MS är en riktigt j-a sjukdom..!
Förstår att du har det jobbigt.. men vad bra att du hittade hit... Här kan du skriva av dej all sorg och smärta... Vi är många som kan lyssna.
Tänker på er..
Kram
Gila

Gila Krona

Besöksräknare

Registrerade medlemmar: 3211

Användare online: 54

Diskussionsinlägg: 47599

Logga in på mötesplatsen

Verktyg

Månadens MS-fråga

Vilken är din viktigaste källa för information om MS?

» Visa resultatet