MS-vänner!! - Multipel Skleros forum - Sociala livet med MS

MS-portalen - platsen för dig med MS

MS-vänner!!

01 - 08.04.2010, 13:20

Har insett att för att få den verkliga förståelsen för sin sjukdom så måste man prata med andra som är med om samma sak. Trots att jag har underbara vänner som både lyssnar och å peppar så kommer de aldrig riktigt förstå och jag förstår dem för man fattar ju knappt själv :-)

Efterlyser därför lite MS-vänner som man kan prata och utbyta tankar och funderingar med. Är själv snart 33 år och har två barn och bor i Stockholm.Fick min diagnos okt 09 men har troligtvis haft det sen 98, står nu på Avonex. Pratar gärna med alla men om ngn skulle bo i Sthlm så kan man ju ses :-)

Ta hand om er!!!

sirap98

02 - 09.04.2010, 07:29

hej hej,,

bor inte i stockholm men delar gärna tankar å funderingar via datan...

falken

03 - 09.04.2010, 10:34

Hej Falken!!

Kul, det gör jag gärna :-)
Hur ser ditt liv ut idag och hur ser din MS-historia ut?

Kram Anna

sirap98

04 - 31.07.2010, 14:37

Hej!

Jag bor inte i Stockholm utan i Västerås. Snacka med någon som har detta och förstår vad man pratar om.
Kram på dig :)

katten69

05 - 01.09.2010, 21:02

Hej Sirap! Jag har vetat om "min" MS i 3 år men haft den förm. i 17 år.
Jag bor i Örebro (men är född i Södertälje, nästan STHLM)
Jag har velat tala med andra som oxå har MS men har aldrig skrivit ngt här.
Jag "talar" gärna om erfarenheter som du & Jag har av MS för det kan ju se väldigt olika ut men finns oxå saker där man känner igen sig.

Hejdå / Lottah

Lottah

06 - 20.09.2010, 10:08

Hej, jag är ny i Stockholm och känner likadant. Även om man har ett rikt socialt liv så är det ingen "frisk" som riktigt kan förstå.

maria f

07 - 29.09.2010, 10:40

Precis Maria så känner jag oxå =) Jag känner att jag inte alltid vill tjata MS men har ett stort behov av att prara om det.

Kram Anna

sirap98

08 - 29.09.2010, 14:01

Sant som du säger, Sirap98, det känns bra att prata om det som berör en i livet och just nu är det MS som du vill prata om, det är naturligt att känna så, för var annars kan man känna sig som mest ensam som i en situation som vi MSare har med alla symtom, problem, m.m.m, och var kan man annars hitta mera stöd än här?

Bor heller inte i stockholm men kan vara ett stöd även från andra sidan jorden, som nu....

glenn Krona

Besöksräknare

Registrerade medlemmar: 3883

Användare online: 190

Diskussionsinlägg: 61988

Logga in på mötesplatsen

Verktyg

Månadens MS-fråga

Vad är mest intressant på MS-portalen?

» Visa resultatet