Någon mer som blir sämre efter maten? - Multipel Skleros forum - Symtom vid MS

MS-portalen - platsen för dig med MS

Någon mer som blir sämre efter maten?

01 - 17.02.2010, 15:40

Hej!

Är det någon mer som blir extra dålig i benen efter maten?
Jag haltar och går väldigt ostadigt o så, men efter maten blir jag extra dålig. Någon som känner igen sig? Har ni tips på vad man kan göra åt detta?

baionama Krona

02 - 17.02.2010, 15:46

Jag tycker jag blir rötnare?
Speciellt om jag äter en stor portion.
Skulle kunna vara vanlig "paltkoma" men jag mår allmänt bättre om magen är lite tom? Givetvis inte om det går så långt som blodsockerfall.
Väldigt skumt detta?
ha det
magnus

"Skiter jag så finns jag"

mcr Krona

03 - 17.02.2010, 16:39

Hej!

Jo, jag blir oxå sämre när allt blodet åker ner i magen, för det beror väl på det? kram M.

Maryam Krona

04 - 19.02.2010, 22:26

Hej. Känner exakt samma symptom som du efter att ha ätit.Kanske kan det bero på att kroppstemperaturen stiger när magen får jobba,eller så är det som Maryam säger.Oftas känner jag av symptomen när jag ätit vid lunch tid,kanske kan det ha en kombination av att kroppstemp..är på väg uppåt och är som högst på eftermiddagen,men vet ej,för känner inte av symptomen vid frukost(en himla knepig sjukdom).Mkt intressant att det fanns nån mer som hade den känslan efter att ha ätit,skulle vara intressant om nån mer hade erfarenhet av det här,och nån mer förklaring eller tips.Mvh Lars

Lars E

05 - 20.02.2010, 10:38

Hej på er, när jag läser om era erfarenheter av föda och trigga igång ms-sympton, tipsar jag er att läsa om The Best Bet Diet. Det kommer att förklara för er vad som händer i kroppen.
DET ÄR MYCKET INTRESSANT - JAG LOVAR

befree

06 - 20.02.2010, 11:20

Tack för tipset! fan va skönt, låter kanske konstigt, men de var skönt att fler känner av detta så man kan hänga upp det i ngt.

Jag haltar grovt som sagt, men jag klarar mig lite grann liksom, MEN på grund av detta drar jag mig för att äta lunch med kollegorna då jag vet hur svårt det blir efteråt...
Istället åker jag hem vid lunchtid och äter (jag jobbar halvtid).

Så jag undrar om man egentligen ska äta hela tiden för att inte påverkas av detta så grovt. Jag äter frukt konstant, 3-4 frukter från frukost till lunch, men jag ska läsa boken iaf!

baionama Krona

07 - 20.02.2010, 12:08

Det finns en bok som är superbra

The Ms Recovery Diet av Ann D Sawyer och Judith B Bacharah
Den tar upp problemen med föda och näringsämnen som triggar ms-sympton.

I två och ett halvt år har jag levt strikt efter BBD och mitt liv har blivit MYCKET BÄTTRE.

Goggla Roger Macdougall och läs om hans fantastiska pionjärarbete vad gäller näringsmässiga strategier för att kontrollera sin ms.

befree

08 - 20.02.2010, 12:21

Hej Befree,har du några enkla tips om vad man bör undvika för typ av kost som triggar ms symptomen.Mvh Lars

Lars E

Besöksräknare

Registrerade medlemmar: 3884

Användare online: 362

Diskussionsinlägg: 62007

Logga in på mötesplatsen

Verktyg

Månadens MS-fråga

Vad är mest intressant på MS-portalen?

» Visa resultatet