Natten på sjukhuset - Multipel Skleros forum - MS i familjen

MS-portalen - platsen för dig med MS

Natten på sjukhuset

01 - 25.04.2010, 22:23

Jag fick den längsta kramen jag någonsin har fått ifrån mamma idag gråter

Hon låg där i sin säng, trött och även armarna hade svullnat upp...

Sköterskan sa att hon inte vill kämpa med att tvinga mamma till att använda Vpapen mer (andningsmaskin). Det är inte humant att tvinga mamma till det sa hon, och jag förstår henne. Dessutom så slet mamma ut dropnålen som de försökte sätta på henne. Hon äter inte och vill inte dricka något så hon har fått lugnade och har endast syrgasen på sig just nu.

Jag vill inte förlora dig mamma. Du är för ung för att dö!. Jag är för ung för att bli föräldralös, jo jag vet att det finns dem som aldrig har haft föräldrar men jag har förlorat både min far, min bror, min systers pappa och min systersons pappa under 2000-talet.

Innan jag gick pussade jag mamma i pannan och viskade åt henne att jag älskar henne. Hon nickade till mig som svar att hon hade hört det jag sagt.

Jag gråter flera gånger om dagen och kan inte alls se hur jag ska kunna börja jobba den 3:e maj. Innan dess kommer jag att vara ett vrak...

Marijah Krona

02 - 29.04.2010, 17:55

käraste du, idag var du en ängel i din mammas rum, kramen ska du hålla kvar. Hoppet ska du ha kvar. Jag tänker på er båda o blundar o hoppas på det bästa- Du ska vara stark nu.
kram från Engla

Engla

03 - 03.05.2010, 16:57

Mamma har mått mycket bättre i tre dagar nu :)
Hoppas det fortsätter så :D

Marijah Krona

04 - 11.05.2010, 11:50

Kära Marija!

Vill bara skriva att jag tänker på dej och din Mamma!
Hon är säkert mycket nöjd med en sådan fin dotter som besöker henne, och att du talar om att du ÄLSKAR henne! Det är inte mycket mer kan du inte göra. Håller helt med dig, att vi träffas igen, tror jag också!
Många kramar och pussa din Mamma från mig också.
Cecilia

ÄNGLAR FINNS!

Maryam Krona

05 - 14.05.2010, 18:03

Maryam
Tack vad söt du är :)
Mamma mår bättre men ska få bo på sjukhem.
Frågan är hur länge?
Jag vill ju att mamma ska kunna bo hemma :)

Marijah Krona

Besöksräknare

Registrerade medlemmar: 3884

Användare online: 291

Diskussionsinlägg: 62004

Logga in på mötesplatsen

Verktyg

Månadens MS-fråga

Vad är mest intressant på MS-portalen?

» Visa resultatet