Nedstämd av broms??? - Multipel Skleros forum - MS-behandling

MS-portalen - platsen för dig med MS

Nedstämd av broms???

01 - 24.11.2009, 18:49

Har tagit Copaxone i en dryg vecka nu. Vad jag märkt.... ja och andra märkt.... är att jag blivit nedstämd i humöret. Jag skrattar inte lika lätt, är mer lättirriterad, tycker inte saker är kul på samma sätt som förut.

Är det fler som upplevt detta av sin broms? Går det över???

Må gott!

An1

02 - 24.11.2009, 20:07

Hoppas att du må bättre snart.. kram

bons

03 - 24.11.2009, 20:39

Tar Betaferon och vet att en av biverkningarna kan vara just nedstämdhet. Det går i vågor men för det mesta är jag glad. Laila

LailaJan

04 - 24.11.2009, 21:39

Hej.
Vad duktig du är som har klarat din första vecka.
Jag känner mig också nedstämd, inte lika glad och skrattar inte lika lätt. Känner mig ganska stel helt plötsligt. Men jag vet inte om det beror på copaxone, den ska ju inte ha några sådana biverkningar. Interferonerna kan ha dessa effekter, det var bland annat därför jag slutade med detta.
Fråga din ms-sköterska. Om du känner nedstämdhet ska du inte fortsätta med medicinen, så har jag blivit tillsagd.

ha det bra.
sabina

sabina

05 - 24.11.2009, 22:39

Kollade i Fass
www.fass.se/...

Nestämdhet fanns med i gruppen "Mycket vanliga (hos fler än 1 av 10 patienter)".

Ska ringa sköterskan imorgon. För det är jobbigt att sova till och med. Vaknar med ångest!!!

Alltif är det något...... suck! Nu när de andra biverkningarna börjar ge med sig. Men får väl hoppas att detta också gör det.

Må gott!!! (Passa på ni som kan ; )

An1

06 - 26.11.2009, 09:13

Hej!

Jag har också haft den biverkningen av Copaxone :(

Den var rätt så kraftig och jag klarade inte mer än ca 6 veckor.

Prata med din läkare, du kanske kan få Tysabri istället.

Ha det bra

takeMS

07 - 27.11.2009, 18:04

Jag går hela dagarn som om jag var full.... är gungig och trött!

Ja jag kan inte hålla på så här hur länge som helst. Blir knäckt av det också rent psykiskt menar jag.

Men Tysabir.... får vem som helst det??? Inga speciella krav att uppfylla eller??

Må gott!

An1

08 - 27.11.2009, 19:34

Ingen bivirkninger her. Ei heller ved oppstarten.

Lykke til med videre bruk :)

tussalus

Besöksräknare

Registrerade medlemmar: 2972

Användare online: 53

Diskussionsinlägg: 42902

Logga in på mötesplatsen

Verktyg

Månadens MS-fråga

Användningsmöjligheterna med mobiltelefoner ökar. Har du en så kallad "Smart Phone", mobil med stor display (typ Iphone eller annan)?

» Visa resultatet