Neurolog kontroll under graviditeten - Multipel Skleros forum - Sexualitet vid MS

MS-portalen - platsen för dig med MS

Neurolog kontroll under graviditeten

01 - 28.10.2009, 15:54

Hej

Var idag på uppföljningskontroll hos neurologen inför förlossningen om en månad. Allt är finfint, klarade alla tester bra och eftersom min MS klassad som mild/skonsam/lugn (välj själva) så ansåg min neurolog inte att jag skulle ta IVIG under amningen heller (finns tydligen en viss infektionsrisk).

Vi hamnade i en diskussion om de kommande tabletternas vara eller icke vara och han ansåg att det fortfarande var väldigt oklart vilka biverkningar man kan få av dessa och tyckte att om man har en fungerande bromsmedicin idag så skall man fortsätta med den tills vidare.
//Ace

"Det är farligt att leva, man kan dö av det."
"Life’s like a box of chocolates. You never know what you’re gonna get."

Ace Krona

02 - 14.01.2010, 15:19

Får du träffa din neurolog under tiden? Jag får "bara" träffa en spec barnmorska- läkare el nåt sånt.
Denne har eg inte speciellt bra koll på MS patienter sa hon till mig när vi träffades.

Nu mår jag ju väldigt bra och har ju "bara" starkt misstänkt MS. Ska väl kollas igen efter jag varit gravid eftersom jag var det när jag skulle börja med medicinerna.
(kankse tur det, annars hade jag nog inte blivit färdig till det)

Har du mått bra hela graviditeten?
Jag tycker att jag är lite konstig imellanåt men det hör väl till...

Hmm

Besöksräknare

Registrerade medlemmar: 3884

Användare online: 346

Diskussionsinlägg: 62007

Logga in på mötesplatsen

Verktyg

Månadens MS-fråga

Vad är mest intressant på MS-portalen?

» Visa resultatet