ny och lost - Multipel Skleros forum - Symtom vid MS

MS-portalen - platsen för dig med MS

ny och lost

01 - 01.07.2010, 21:55

Ja vad skall man göra, fått dignos ms som jag inte alls va beredd på. allt snurrar och livet känns väldigt jobbig fast också bra men mycket tankar kring allt, det känns overkligt vad kommer att hända? ingen har några svar. Det blir tidvis ett vaccum samtidigt som livet bara går vidare.

okej

02 - 01.07.2010, 22:16

Hej okej!

Välkommen hit till portalen, här är alla jätte snälla och hur hjälpsamma som helst. Här kan man fråga om vad som helst och få stöd av andra.

Jag har inte fått diagnos MS men väntar på mr snarast då jag visar MS symptom, kan hoppas på annat men vi får se.

/M

NovaLia

03 - 01.07.2010, 22:37

hej hej

känns bra att ha hittat hit det är många frågor som snurrar runt.
Jag mår ju faktiskt bra men visst en del symptom har jag ju, jag hade inte en susning om att det kunde handla om ms när jag sökte läkaren i april så det blev lite chockartat har inte riktigt kunna ta till mig det ännu. Det blir nog mer verkligt efter semestern då jag skall börja men copaxone.

okej

04 - 09.07.2010, 14:21

Hej hej hej..det snurrar för mig fortfarande min son som är 15 år gammal har nyligen fått diagnosen.
Så du är inte ensam.

Jag vet inte om jag hade mått så här dåligt om det var jag som fick det.
Jag tror inte det.

Det gäller att kämpa....det är svårt när man inte vet hur framtiden kommer att bli.

Jag hoppas på botemedel.
Jag nöjer mig inte med bromsmedecinerna.

murrey

05 - 09.07.2010, 21:42

hejsan svejsan, jag har haft skitet i över 2 år nu åtmminståne diagnosen, det jag gjorde först var att bli lindrigt chockad och fullt med frågor i skallen sen, eftersom det var av kronisk art försökte jag banka in det i skallen som var svårt i början men efter ett halvår eller så så gick mer och mer in och med det ytterligare efter eftersom det även var fatigue med i bilden börja jag i lugn och ro utveckla en ny för mig anpassad livsstrategi utifrån förutsättningar osv.

man har lärt sig göra saker mer välgenomtänkt och även lite mindre men med högre kvalitet istället

de där med att banka in det menar jag typ förlika sig med eländet, acceptera det, landa mentalt, söka info fortfarande men som vän med eländet, man lär sig mycket nytt på vägen man annars inte skulle ha gjort, se dom små men nästan osynliga positiva bitarna med, lär dig utveckla dolda talanger som inte kräver så mycket energi.

en jag beundrar är steven hawking t.ex går att söka på namnet, han är kroppsligt helt väck men har en hjärna som få och den använder han väl.
andra sköna typer är dvärgarna rollof på programmet travel&living, dom har problem alltid men tycks ha en mental styrka som få och har det ändå kvalitativt bra på grund av den egna strategin osv

ms är som tur är inte dödligt och kan man inte det ena kanske man kan det andra, the show must go on

Fantomen

Besöksräknare

Registrerade medlemmar: 3883

Användare online: 180

Diskussionsinlägg: 61988

Logga in på mötesplatsen

Verktyg

Månadens MS-fråga

Vad är mest intressant på MS-portalen?

» Visa resultatet