Överbliven Copaxone - Multipel Skleros forum - MS-behandling

MS-portalen - platsen för dig med MS

Överbliven Copaxone

01 - 10.01.2010, 15:44

Eftersom jag inte tålde Copaxone så har jag tre fulla askar kvar dvs 2x28 st.

Jag har frågat apoteket och de tar emot dem och förstör dem. Sjukhuset vill inte ta emot dem heller.

Känns så dumt att kasta så mycket pengar... i sjön liksom. Någon som har något annat förslag???

Må gott!
An1

An1

02 - 10.01.2010, 16:19

Så är det ju med all uthämtad medicin.....Till apoteket som destruerar dem. Det är ju en säkerhetsfråga för vem skulle vilja använda medicin som någon annan hämtat ut.,,,,,,då kan man lika gärna köpa all sin medicin från Kina på nätet.

/B

Bozze Krona

03 - 10.01.2010, 18:17

Riktigt samma sak tycker jag inte att det är eftersom sprutorna ligger i obruten orginalförpackning. Däremot om det hade varit tabletter i en ask som var öppnad... då hade jag hållit med.

An1

04 - 10.01.2010, 18:26

Obrutet...ja ja....Finns folk som paketerar om, så någon garanti att det skulle vara orört..är lika med 0
Counterfeit är större än man tror,,.ska du veta.
Inte för att det är något fel på din medicin utan mer generellt....uthämtad medicin = kasseras
Skänk det till apoteket som destruerar medicinen.

/B

Bozze Krona

05 - 10.01.2010, 19:52

Hei:-)
Sånn følte jeg det også da jeg ble sittende igjen med flere pakker Rebif som jeg ikke kunne bruke. Leverte det til slutt på apoteket så de kunne destruere det.

Opplever det samme nå, sitter her med 4 esker Baklofen, som jeg ikke tålte, og som må gå den samme veien.
Det er nok veldig mange "verdier" som går rett i søppla.

Hillevie ",)

Hillevie

06 - 11.01.2010, 15:06

Hej.
Tror att du kan lämna din medecin till ms mottagningen.
Var själv ute för att inte få min Avonex pga något strul me importören..
Dom borde vara intresserade.
Chansen att dom e kass e ju noll kan jag tänka mig.
Ring o fråga.

batbyggare

07 - 12.01.2010, 15:35

Hej.
Råkade ut för samma sak och hade två hela förpackningar Copaxone kvar när jag måste sluta med medicinen. MS-sköterskan tog emot dem för att ha i reserv om det skulle strula för någon annan patient. När datumet gick ut på Copanxonen så lämnade hon det som var kvar till apoteket.

moja

08 - 21.01.2010, 23:55

Jag har tagit ut en copaxone förpackning och har en helt oöppnad hemma... nu ska jag byta behandhandling till Tysabri... trots att jag har inte ens rört paketet så måste jag lämna in det till Apoteket för att kasseras och sprutorna blir ej använda alls... måste hålla med att det känns väldigt onödigt att ett helt paket inte ska användas :-/

vickyrockstar

Besöksräknare

Registrerade medlemmar: 2979

Användare online: 56

Diskussionsinlägg: 43065

Logga in på mötesplatsen

Verktyg

Månadens MS-fråga

Användningsmöjligheterna med mobiltelefoner ökar. Har du en så kallad "Smart Phone", mobil med stor display (typ Iphone eller annan)?

» Visa resultatet