olika bud ang vaccination vad gäller eg. - Multipel Skleros forum - MS-behandling

MS-portalen - platsen för dig med MS

olika bud ang vaccination vad gäller eg.

01 - 07.10.2009, 21:43

Hejsan!

Undrar om någon vet vad som gäller för ms-sjuka och svininfluensavaccinering.

Läste att en av riskgrupperna är de med neuromuskulära sjukdomar, dit ms räknas och att man alltså då bör vaccinera sig
men läste också att de med vissa autoimmuna sjukdomar, dit ms också räknas, inte bör vaccinera sig.

Förvirrande.... Så hur ser ni på det?

hälsningar Fidelie

Fidelie Krona

02 - 08.10.2009, 05:46

hei

på fråga experten så sier han att om jeg har forstått det rett att man kan utvikle et skov om man får influensan,och det er värre enn selve vaksinen derfor er det anbefalt å ta vaksinen

hälsar Kim

Kim:)

03 - 08.10.2009, 07:24

Min neurolog säger att jag skall ta vaccinet. Men min husläkare säger att jag ev är i för dåligt skick just nu. Man kan ju bli dålig av själva vaccinet. Dock blir man ännu sämre av själva influensan så hon rekommenderar fortfarande att jag tar den, så snart som möjligt.

Rackarns rörigt detta!

An1 Krona

04 - 08.10.2009, 08:27

Hej

Jag har ställt en fråga till experterna här på Portalen och svaret är att vi som MS patienter tillhör riskgruppen.

//Ace

Ace Krona

05 - 08.10.2009, 08:46

I annonser i vår lokalpress om vaccineringen så nämns MS-patienter som riskgrupp som har företräde till sprutan.

mvh/BM

brita m Krona

06 - 08.10.2009, 09:18

hei
jeg fikk brev fra vårdcentralen med att jeg var i riskgruppen och en tid til vaksinasjon

hälsar Kim

Kim:)

07 - 08.10.2009, 09:20

Hei på dere.
Nå ble jeg veldig i tvil. Jeg som egentlig hadde bestemt meg for ikke å ta vaksinen.
Får vel kanskje tenke litt mere på det.

Hillevie ",)

Hillevie Krona

08 - 08.10.2009, 09:36

Hej.
Min Ms sköterska sa att jag inte tillhörde riskgruppen.
man vet inte vad man ska tro längre.
Jag har fått sluta med betaforen sprutorna,pga.för höga levervärden.sen ska jag trappa ner på gabapentinet för nervsmärtorna.för att levervärdena ska gå ner. ska ev börja med Tysabril sen,och då kan man ju undra om man inte hör till riskgruppen.
alla säger ju olika?????????????/ Marika

cilla 630

Besöksräknare

Registrerade medlemmar: 3884

Användare online: 201

Diskussionsinlägg: 62016

Logga in på mötesplatsen

Verktyg

Månadens MS-fråga

Vad är mest intressant på MS-portalen?

» Visa resultatet