Ont inne i benet, (skelettet)?? - Multipel Skleros forum - Symtom vid MS

MS-portalen - platsen för dig med MS

Ont inne i benet, (skelettet)??

01 - 03.09.2010, 12:27

Hej alla här!

Det är så att jag har fått sådan värk i ena benet...typ inne i skelettet om man säger så...det känns så iaf..
Lite svårt att förklara på annat sätt...

Finns det fler som ha så och att de är pga ms:et?

Först tänkte jag att det var för att mitt andra ben inte hänger med, och att jag kanske belastar de andra...

Duva

02 - 04.09.2010, 08:37

Ingen som har ont???

Duva

03 - 04.09.2010, 13:03

Hej Duva.
Jag hade i början av min ms värk i benen.Jag upplevde det som en malande enerverande värk längs med benpipan i underbenet.
Det försvann efter några år och nu känner jag bara av det ibland när jag är trött eller överansträngd, samt om jag blir sjuk med feber, då blir det även som "tandvärk" i underbenen.
Jag minns att jag fick äta en låg dos av Stesolid under en period och då blev det lite bättre, men jag tror det finns bättre hjälp att få i dag. Det här var för ca 15 år sen.
Prata med din neurolog om det för det är en neurogen smärta som du troligtvis har.
Kramis
Irran

irran

04 - 05.09.2010, 14:38

Hej..
Jag kan ha en sån molande mysko värk i mina ben, speciellt det högra.
Men inte jämt.. det kommer ibland.
Det är nervvärk, säger min läkare.
Man kan ju få tabletter mot det ... men än så länge så står jag ut.. det är inte så plågsamt, än.
Ta kontakt med din MS-sköterka/läkare och berätta om dina besvär..
Kram
Gila

Gila Krona

05 - 05.09.2010, 19:29

Även jag har haft värk framför allt i mina armar. Har blivit bättre med åren(peppar,peppar) men när det pågick var det ganska illa. Kändes som svår tandvärk djupt inne i armarna. Det var strax innan jag fick diagnos så jag begrep aldrig då att det var neurogen värk. Värktabletter hjälpte inte alls och mitt liv kändes då inget vidare. Men som sagt det finns hjälp att få när man vet vad det är.
Kram Eva

Loke Krona

06 - 08.09.2010, 16:16

Hej!
Jag har också stora problem med värk i benen. Det känns precis som flera av er andra beskriver den; som en molande tandvärk inne i skelettet. Det är hemskt. Jag har provat Lyrica och Tramamerc retard. Den ena fick jag biverkningar av och den andra hjälpte tveksamt. Käner du till något annat läkemedel som skulle kunna fungera?

hector

07 - 08.09.2010, 16:23

Hej igen! Det blev lite fel ang medicinering mot värk i benen! Det var INTE Tramamerck jag fick utan Gabapentin! Hur som helst - tveksam effekt.
kram Eva

hector

08 - 08.09.2010, 23:48

Hej Duva!

Ont, jooo, ont har jag med, på många vis o på många ställen.

Trots att man innan sa att nej ont har man inte vid ms!?

Har också bl a en molande värk i benen, värk här o där, nervsmärtor, olika känselförnimmelser som gör ont i olika grad,svidande surr, korta hugg osv. osv. Så ont, ja tyvärr.

hälsningar Fidelie

Fidelie Krona

Besöksräknare

Registrerade medlemmar: 3884

Användare online: 279

Diskussionsinlägg: 62006

Logga in på mötesplatsen

Verktyg

Månadens MS-fråga

Vad är mest intressant på MS-portalen?

» Visa resultatet