Resa till USA i 3-6 månader med Copaxone - Multipel Skleros forum - MS-behandling

MS-portalen - platsen för dig med MS

Resa till USA i 3-6 månader med Copaxone

01 - 07.01.2010, 17:57

Min sambo och jag ska åka till USA för att bo där i 6 månader. Förmodligen kommer vi att åka hem på besök i Sverige efter 3. Jag tar Copaxone och tycker att det fungerar bra, så jag vill inte byta bara för att vi ska åka. Tydligen kan man inte få hämta ut sin medicin i USA, så nu undrar jag hur jag ska kunna frakta alla dessa sprutor och hålla dem kylda på resan? Är det någon av er som har rest med så stora mängder? Hur har ni löst det? Jag tror att jag tar med hälften och hämtar ut mer i Sverige efter 3 månader.

Tips mottages tacksamt! Det här ska inte få förstöra allt!

Dan

02 - 07.01.2010, 21:13

Kan du inte hämta ut allt på en gång då (6 månader) ?
För du ska ju som sagt bo där i ett halvår.
Om din medicin kräver förvaring i kyla som Avonex som jag har så borde en resa utan kylförvaring fungera kan jag tycka ?.
Avonex klarar av att vara i rumstemperatur i en vecka :)
Läs på fass. se om du är osäker :-)

Marijah

03 - 07.01.2010, 21:40

Jag hörde av en apotekare att om medicinen klarar sig i rumstemperatur ett tag (typ en vecka som min Avonex) så går det att sedan lägga in dem i kyl. Efter resan. Men rådgör med en läkare. SKulle jag göra. Det är ju inte samma medicin. Jag åkte själv till USA och var lite nyfiken...

Lilloppan

Besöksräknare

Registrerade medlemmar: 2983

Användare online: 67

Diskussionsinlägg: 43121

Logga in på mötesplatsen

Verktyg

Månadens MS-fråga

Användningsmöjligheterna med mobiltelefoner ökar. Har du en så kallad "Smart Phone", mobil med stor display (typ Iphone eller annan)?

» Visa resultatet