Ser inte ut att bli några tabletter detta året? - Multipel Skleros forum - MS-behandling

MS-portalen - platsen för dig med MS

Ser inte ut att bli några tabletter detta året?

01 - 29.07.2010, 18:47

Tom min neurolog som är så försiktig sa att tabletterna kommer inom detta året. Han sa det i januari tror jag det var, men det ser inte ut stämma va? har ni hört något nytt?

Ella E Krona

02 - 29.07.2010, 20:51

Min neurolog sa att det nog kommer i början på nästa år. Vi får väl se. Hade varit skönt att slippa sprutorna.

rosetta

rosetta 1 Krona

03 - 29.07.2010, 22:37

2011 är väl ett årtal som det har talat en hel del om vad gäller släpp av "MS-tabletter"?

/Lili

Lili_A Krona

04 - 30.07.2010, 06:28

Hej Ella!
Har en vän som jobbar med forskning, han brukar hålla mig uppdaterad på lite vad som händer. Det finns en tablett som heter Gilenia som han trodde skulle komma ut i början på nästa år. Den skulle minska skoven med lite över 50% och progressionen med 30%. Det är det senaste jag hört.....

Visst ser det inte ut att komma några tabletter i år men det går fort till nästa år. ;)
Ha det bra!
//Daniel

Pågen.

05 - 30.07.2010, 10:22

Ok Pågen!

Ja det går ju snabbt ska försöka att inte vara så "hång";-)

Ella E Krona

06 - 01.09.2010, 11:15

Hej,
Novartis beräknar väl släppa sin FTY 720 under hösten vad jag hört. Jag ingår i studien på Huddinge och kan varmt rekommendera denna! Det enda jag dras med är en enorm trötthet.

orkidetokan

07 - 01.09.2010, 16:53

orkidetokan: är det trötthet hela tiden eller bara ibland i samband med tabletten?

Duff

08 - 01.09.2010, 19:27

Deltar i tablettstudie för Actelion. Är in i andra studien.. den här kommer att ta 96 veckor och nu får alla medicin (ingen placebo längre).

De säger att tabletten fungera och de här studierna är bara för att det ska komma ut (red tape). Samma effekt som Tysabri... den säger att i rätt dos får man 70 % effektivitet mot skov och det är bra för min del.

Har haft tabletten nu i nästan 1 år... fick skov innan juli 2010. Jag tror att tablettstudien började sept-okt förra året... har inte haft skov sedan jag började (vi har regelbundna mr och kontroller). Känner av inga biverkningar.. eller om jag får de märker jag inte av dem.

Jag tycker att tabletten är underbart... på ett psykologisk sätt också... att ta en tablett på morgonen avdramatiserar det hela. Det är bara att ta den med frukost.

Hoppas att tabletterna (även de som är inte från Actelion) kommer snart.... jag tycker att behandling mot ms ska vara enkelt.

Hälsningar!

bons Krona

Besöksräknare

Registrerade medlemmar: 3884

Användare online: 256

Diskussionsinlägg: 62016

Logga in på mötesplatsen

Verktyg

Månadens MS-fråga

Vad är mest intressant på MS-portalen?

» Visa resultatet