Skaffa barn? - Multipel Skleros forum - Sexualitet vid MS

MS-portalen - platsen för dig med MS

Skaffa barn?

01 - 11.01.2009, 21:44

Hej allihopa

Är det någon mer här som har MS och planerar att skaffa barn? Sitt första?
Jag sitter i den "situationen" just nu och det vore trevlig att bolla lite med någon som troligtvis har samma tankar och funderingar.

/Anbino

Anbino

02 - 11.01.2009, 22:37

hei Anbino

jeg hvis du söker i forumet,så var det ett inlegg om dette med jette månge svar for en tid tilbake

hälsar Kim

Kim:)

03 - 12.01.2009, 19:37

Såg lite ämnen om detta innan, men de som skrivit där har under hösten blivit gravida. (några i alla fall)
Letar efter andra som ännu inte nått dit.

Hittade en att bolla med.!

//Anbino

Anbino

04 - 12.01.2009, 20:15

hei Anbino
det var jette bra att du hitta noen du kan bolle med:)

hälsar Kim

Kim:)

05 - 13.01.2009, 20:09

Hej Anbino!

Hoppas du hittar någon som befinner sig i din situation. Jag är ju förstås gravid nu men det var inte så länge sedan man gick i alla dessa funderingar hur det skulle bli och hur man skulle göra så bara fråga om det är något! inte säkert jag har något bra svar men kanske en ny infallsvinkel...

Ella E Krona

06 - 15.01.2009, 09:32

Tack snälla, och ett stort Grattis!
Hoppas allt går bra.

//Anna

Anbino

07 - 21.01.2009, 14:57

Hej!

Jag hade visserligen inte fått min diagnos när jag och min man skaffade våra två barn, men har nu efteråt fått det bekräftat att jag haft min MS sedan år 2000. Mina barn, som är födda 2002 och 2005, var två stora klimpar som vägde över 4,5 kg. Allt gick väldigt bra, både graviditeterna och förlossningarna. Jag förstår att det är lite annorlunda när man vet om sin diagnos, man blir nog lite mer rädd inför allt vad en graviditet innebär! Min neurolog sa att det inte var några problem om vi ville skaffa ett tredje barn, man får dock inte gå på nån bromsmedicin vad jag vet!
Hoppas att ni kommer fram till ett beslut som passar er! LYCKA TILL!!

Kram Hanna

Tösen Krona

08 - 05.02.2009, 16:28

Hej Anbino!

Jag försöker att bli gravid, har försökt i ett år snart. Det går lite trögt...
Jag slutade med Avonex eftersom jag hört att man ska göra det när man vill bli gravid. Efter en magnetkamera röntgen tyckte läkaren att jag skulle börja med bromsmedicinen igen, Men nu har jag fått Copaxone, jag sa att jag vill helst inte ta den eftersom jag vill bli gravid. Men det var nya riktlinjer nu som sa att man kan använda bromsen ända till att graviditeten är bekräftad.
Men det känns lite kluvet ändå tycker jag, kan man ta eller kan man inte. Men jag får lita på det dom säjer.

sussie1

Besöksräknare

Registrerade medlemmar: 3881

Användare online: 496

Diskussionsinlägg: 61956

Logga in på mötesplatsen

Verktyg

Månadens MS-fråga

Vad är mest intressant på MS-portalen?

» Visa resultatet