Slutar aldrig! - Multipel Skleros forum - Symtom vid MS

MS-portalen - platsen för dig med MS

Slutar aldrig!

01 - 07.05.2010, 22:43

Jag håller på att utredas för MS, har gjort en mr som inte visade några förändringar. Har även gjort en Lp som jag inte har fått svar på än. Jag har haft en massa jobbiga symptom i ca 6 månader som yrsel, stickningar, ryckningar, bränningar, pirrningar osv, det konstiga är att det flyttar runt sig i kroppen hela tiden ena stunden kan det tex pirra och sticka massor i huvudet för att nästa minut flytta sig till ena foten. Jag tycker inte att jag har haft något direkt skov men vissa dagar så är det värre än andra. Är det någon annan som har upplevt något liknande får inga bra svar utav min läkare. Önskar alla en trevlig helg!

stina800

02 - 08.05.2010, 08:51

Hej. Jag har exakt samma symptom som dig. Fick diagnos o ett ganska kraftigt skov för 1,5 år sedan. Har sedan dess gått på copaxone och skoven har gått tillbaka. Har dock fortfarande kvar känselstörningar. Pirrningar, domningar, svaghetskänslor i armar och ben kommer och går. Flyttar på sig i kroppen och ökar/minskar i styrka från dag till dag och även under dag. Stress påverkar ju helt klart. Jobbiga dagar är jag sämre och tröttare, men kan till viss del vila bort detta. Hoppas de kan hitta en diagnos för dig i det snaraste. Ovissheten är jobbig. Jag försöker tänka att mina symptom är känsel INTE funktion och vara trygg i det. Inte fokusera så mycket på symptomen utan ta vara på att leva här o nu. Ha det gott.

ingelan

03 - 08.05.2010, 12:15

Hej!
Tack för att du svarade. Vad jobbigt att du har gått så länge med dina symptom. Jag håller med dig det jobbigaste är ovissheten innan man får en diagnos, sen när man vet vad det är för fel så får man försöka göra det bästa utav situationen. Håller också med om att stress helt klart förvärrar allt. Jag tycker att jag känner av mina "symptom" mest när jag är hemma och tar det lungt. Är det så för dig också?
Ha det bra!

stina800

Besöksräknare

Registrerade medlemmar: 3884

Användare online: 277

Diskussionsinlägg: 62003

Logga in på mötesplatsen

Verktyg

Månadens MS-fråga

Vad är mest intressant på MS-portalen?

» Visa resultatet