Slutar Copaxone nu! Avonex nästa? - Multipel Skleros forum - MS-behandling

MS-portalen - platsen för dig med MS

Slutar Copaxone nu! Avonex nästa?

01 - 17.12.2009, 16:29

De ringde från sjukhuset idag och först sa de att jag skulle ta en massa prover. Men när jag berättade att jsg fick hosta och snuva en halvtimme efter injektionen igår och kliade mig blodig vid anklarna inatt ja då ringde de tillbaka igen och sa att jag skall sluta direkt. Jag verkar ha blivit allergisk!

Nu vill läkaren att jag börjar Avonex i början av året. Tja, vet inte vad jag tycker.... men när jag börjar må bättre igen så kanske jag tycker det är jätte bra?? Han pratade inte ens om Tysabri. Men det kanske kommer om Avonexet inte heller funkar.
Lite läskigt att sticka sig i musklerna tycker jag....hm...

Ikväll ska jag njuta av en sprutfri kväll i alla fall : ) Kanske jag får sova bättre också....

Må så gott alla!!

An1

02 - 17.12.2009, 18:27

Hejsan,

Hoppas att Avonex kommer att fungera bättre för dig :)
Jag ska ju som du vet gå vidare ifrån Avonex till Tysabri.
Ta hand om dig :-)

Marijah

03 - 17.12.2009, 20:50

Hei An1:-)
Da vil jeg få ønske deg lykke til med Avonex. Det er ikke verre å stikke rett i musklaturen. Kjenner som regel ingen ting. Jeg fikk mere vondt av Rebifsprøytene som bare skal settes under huden, men vi reagerer vel alle litt forskjellig. Og bare tenk så deilig å slippe med 1gang i uken!:-))
Regner med at du får beskjed om at du må trappe gradvis opp til full dose. Og er du heldig så er det ikke sikkert det blir så veldig store bivirkninger heller.
Håper det beste for deg.
Kram Hillevie ",)

Hillevie

04 - 22.12.2009, 15:31

Hej!

Jag tar Avonex sen flera år tillbaka och kan bara säga att det är rätt skönt att ta sprutan bara 1 gång/vecka.

Att ta den i lårmuskeln känns för det mesta som ett myggstick ungefär.

Fast det händer ibland att man sticker i en nerv och då känns det "lite" mer.

/Gunnar

gwest

05 - 06.01.2010, 22:15

Hejsan.
Jag tar Avonex sen 10 månader och det verkar fungera bra. När jag tog sprutan själv i lårmuskeln så gjorde det inte alls ont, kändes faktiskt mindre än när jag tog Betaferon :)
Tyvärr har jag svårt just nu att använda injektorn, men får hjälp jobbarkompisarna att ta sprutan.
Lycka till med Avonexen :)

CarolaME

06 - 25.01.2010, 21:17

Hoppas du kommit igång med Avonex. Om du får jobbiga bieffekter kan jag rekommendera Orudis Retard + 2 alvedon, Ta det ca 1 timme innan sprutan och sedan behöver du inget mer!

Fick tipset här för något år sedan och det har verkligen förändrat allt kring jobbiga biverkningar. Både för mig och en annan tjej som tar Orudis.

Anbino

07 - 28.01.2010, 10:24

Ska enligt planen börja 8/2.
Är hur nervös som helst!

Men tack för all uppbackning!

Må gott!

An1

08 - 28.01.2010, 12:38

Lycka till med Avonex-behandlingen An1..!
Hoppas att du slipper ev biverkningar..;-)
Det rådet Anbino gav dej, är bra.
Jag gjorde oxå så...
Kram
Gila

Gila Krona

Besöksräknare

Registrerade medlemmar: 2974

Användare online: 99

Diskussionsinlägg: 42972

Logga in på mötesplatsen

Verktyg

Månadens MS-fråga

Användningsmöjligheterna med mobiltelefoner ökar. Har du en så kallad "Smart Phone", mobil med stor display (typ Iphone eller annan)?

» Visa resultatet