Stel/Spänd? - Multipel Skleros forum - Symtom vid MS

MS-portalen - platsen för dig med MS

Stel/Spänd?

01 - 08.03.2010, 09:38

Jag är just nu inne i ett skov & känner något jag aldrig känt förr.
Jag har alltid domningar & känselbosrtfall i hela kroppen, har haft det ca: 3 veckor nu men den här gången känner jag till och från ett otroligt tryck rynt bröstkorgen och hela högerarmen. samma tryck man känner när man kollar blodtrycket. (fast då känns det ju bara en kort stund i överarmen) Sen är jag verkligen jättestel i högerhanden, kan inte skriva osv.... Jag vill bara lägga mej ner och gråta & inte synas för omvärlden....
Någon som känner igen sej????
/Ledsen jag.....

Lizzie591

02 - 08.03.2010, 10:53

Hej !
Läste vad du skrev, kände att jag var tvungen att skriva några rader. Först av allt vill jag skicka dig en tröstande kram. Ms är en jävla skit sjukdom... Känner igen symtom du skriver. Brukar bli så för mig när jag är trött och har stressat mycket eller om jag har någon infektion i kroppen. Det är ju inte alls säkert att det är ett skov har jag fått förklarat för mig av min neurolog när jag känner så där. Rädslan för att det är ett skov och hur det skall sluta kan tydligen göra saken värre. just nu när jag skriver till dig är jag bortdomnad i hårbottnen. Underlig känsla. Jag är där och känner med handen hela tiden, känns som om jag har fått en tandläkarebedövning. Skall gå och vila en stund nu. Misströsta inte, du skall se att det går över snart. Ett av mina första skov satt i ca 5 mån trodde att livet skulle vara så fortsättningsvis . Vips så var symtomen bättre och nu känner jag bara av symtomen när jag är utsliten (har två små barn). Som sagt ! Försök ta det lite coolt och ha tillförlit till att det förhoppningsvis snart går över Återigen en styrkekram till dig // Ulrika ;-)

pippi långstrump

03 - 08.03.2010, 15:07

Tack Ulrika!!
Jag har också 2 barn fast dom är 6 & 8 år.
Nummer 3 är på väg & det är antagligen därför skovet tog fart.....
Annars kommer dom oftast som du säger... När jag är trött & sliten...
Ska in till neurologen i morgon, dom ville ta sej en titt på mej så jag fick en jourtid, känns ganska bra på nåt vis att ändå få komma dit & prata av sej....
Kram!

Lizzie591

Besöksräknare

Registrerade medlemmar: 3883

Användare online: 177

Diskussionsinlägg: 61988

Logga in på mötesplatsen

Verktyg

Månadens MS-fråga

Vad är mest intressant på MS-portalen?

» Visa resultatet