Tabletter - Multipel Skleros forum - MS-behandling

MS-portalen - platsen för dig med MS

Tabletter

01 - 19.11.2009, 20:23

Ah vad skönt.. har börjat med tablettstudien efter att ha väntat länge. Det känns otroligt skönt att det är på gång och på köpet fick jag träffa en annan trevlig person på sjukhuset som är med i den här forum. Vilken tur! Vi får ge varandra stöd under de här 6 månaderna. Just nu är det många prover och vi får acceptera att vi ska vara på sjukhuset jättemycket. Trevliga människor gör allt enklare....

Det är bara att hoppas att allt gå bra och att tabletten är tillgänglig för alla snart...

bons

02 - 20.11.2009, 00:05

Väldigt trevligt att läsa ditt inlägg så här på kvällen innan jag ska sova!=)

Ett plus i kanten med studien är ju att man får chansen att träffa nya, trevliga människor som dessutom befinner sig i samma situation.

Vänner kan man aldrig få för många av!=)

Godnatt på Er Alla!

juza

03 - 20.11.2009, 10:00

Åh! Vad kul! Men berätta mera! Vad är det för tabletter? Ska dom vara bättre än Tysabri? Tar du dom varje dag? Jag blev jättenyfiken, trodde inte att det var på gång än!

Tjorven

04 - 20.11.2009, 14:23

;) Juza... det kommer att bli roligt att vara med den här med dig. Vilken tur att sitta bredvid varandra innan vi blåste hur hårt vi kunde ;)

Hej Tjorven!
Tabletten har ingen namn just nu men de vet att det fungera... studien är från vad jag vet bara för att uppfylla kraven innan det ska ut till alla. Spännande eller hur? Det är 60-70% effektiv mot skov så detsamma som Tysabri. En tablett om dagen... har tänkt har de i min sminkväska! Jag fick diagnosen i slutet av augusti så på något sätt kan vi säga att det var tur eftersom min läk kunde erbjuda mig att vara med. Det finns 70 kliniker som ska vara med och jag tror 400 patienter (har jag rätt Juza?).

Det var en bra artikel i aftonbladet om tabletter under sommaren... kollar på google... en av tabletter där har likadana ingredienser som det som vi kommer att ta.

Vi återkommer...

hälsningar

bons

05 - 22.11.2009, 10:41

Spännande!!! Berätta mer så fort ni har något att berätta.... (det där lät konstigt va...)

Må gott!

An1

06 - 22.11.2009, 15:17

Fniss An1. Ja det lät konstigt, men det var rysligt roligt.
Kram Kattis

"Snälla flickor kommer till himlen,
andra hur långt som helst"

kattis Krona

07 - 23.11.2009, 10:07

Tack för informationen! Lycka till ni som ska få prova den här tabletten nu! Det vore ju helt fantastiskt om den är lika bra som tysabri!
Förresten är tabletten lika dyr som Tysabri eller??
Ha en bra dag, Kram :)

Tjorven

08 - 23.11.2009, 20:06

Tjorven.. hej!

Vet inte hur mycket tabletterna kostar men jag kan tanka mig att det är lik Tysabri.. kanske även dyrare? Jag har höga förväntningar.. och jag antar att de andra ha det också. Har prover igen nästa vecka så om jag träffar några andra som är med kommer jag att skriva om det till Dig.

Biverkningar funderar man på men om man får så bra kontroll som jag har haft hittills är jag inte så orolig. Det är bara bra att de vet att tabletten fungera.

Vi hörs inom kort!

bons

Besöksräknare

Registrerade medlemmar: 2972

Användare online: 54

Diskussionsinlägg: 42902

Logga in på mötesplatsen

Verktyg

Månadens MS-fråga

Användningsmöjligheterna med mobiltelefoner ökar. Har du en så kallad "Smart Phone", mobil med stor display (typ Iphone eller annan)?

» Visa resultatet