Tabletter - Multipel Skleros forum - MS-behandling

MS-portalen - platsen för dig med MS

Tabletter

09 - 24.11.2009, 22:44

Låter spännande,lycka till och kul att höra i från er hur det går...

Kram Anne-Sofie

anso

10 - 25.11.2009, 10:41

Så spennande!!
Vet du om den kun er beregnet på skovvis ms, eller om det også er håp for de med progressiv typ??
Lykke til:-)
Kram Hillevie ",)

Hillevie

11 - 25.11.2009, 11:46

Jag tycker det låter jätte spännande med en tablett som ger samma broms som Tysabri. Ser framemot den när den släpps.

Pata

Pata75

12 - 25.11.2009, 21:15

Hej!

Jag tror att tablettensom vi ska prova är för de med de med skov... kan fråga min neurolog om det är för progressiv.. han kan allt den där. Jag återkommer.... det finns många tabletter som ska provas så jag antar att en av de är för progressiv ms. Det är hemsk spännande och från vad jag vet kommer de ut vår 2010 så ni kan fråga alla läk.

Just nu är det prover innan tabletten ges.. man kan bara hoppas att man klara av alla prover och kan fortsätta.

Jag återkommer senare....

bons

13 - 25.11.2009, 21:31

Låter spännande detta!! Kanske är det Kladribin ni får??
Hoppas allt går bra för er och studien.
Håller tummarna!!!

Pågen

14 - 25.11.2009, 21:44

Hej Pågen!

Nej.. tabletten har ingen namn ännu men jag återkommer så fort jag vet (kanske nästa år). Nyfiken jag läste din profil... det är alltid bra att lära känna de som man har diskussion med.. jag ser att du tycka om snabba bilar... vet du att jag jobbade många år på formel 1 grand prix i Australien... det var via den där intresse att jag fångade min man ;) Jag gjorde så kallad ’pit walks’ så har sett och träffat det mesta. Det var en rolig tid men inte bra för hörseln. Hemma har vi en BMW men min drömbil är en E type Jaguar.... och nu har jag förvandlat den här diskussion till en bil diskussion.. Ursäkta mig;)

bons

15 - 25.11.2009, 22:03

Det där låter ju som julafton varje dag ;). Har själv racinglicens men det har aldrig blivit så mycket av det tyvärr. Har idag en Audi TT med en stor turbo, inte min drömbil men den går fort ;).

Just det!! Tabletter var det ja!! Har snart satt i mig 400 Betaferonsprutor och börjar tröttna på det här eviga stickandet. Det funkar bra men det är inte lika roligt längre ;)
Tabletter hade varit toppen och kan dom dessutom bromsa mer än vad sprutorna gör så är det ju superduper =)
Hoppas dom kommer snart och att dom inte blir för dyra så vi får tillgång till dom.

Tack för att ni skriver om detta och fortsätt gärna skriva!!
Håller tummarna som sagt!!
//Daniel

Pågen

16 - 26.11.2009, 10:35

Hej Bons!
Vilken befrielse det skulle vara att (bara) behöva ta ett piller och slippa sprutor och dropp.
Har dom sagt någonting om att en del personer i den här studien får socker piller, eller är det så att alla får riktiga piller?
Även jag är ett stort fan av F1 och har varit nere i Tyskland för att se det live.
Men tyvärr så tror jag att chansen för mig att få vara med och jobba med pitwalks inte är så speciellt stora, F1 har nog tillräckligt stora problem med att locka folk ändå;-)
Hälsningar
Kenneth

kenneth Krona

Besöksräknare

Registrerade medlemmar: 3211

Användare online: 56

Diskussionsinlägg: 47599

Logga in på mötesplatsen

Verktyg

Månadens MS-fråga

Vilken är din viktigaste källa för information om MS?

» Visa resultatet