Tallkottkörteln - Multipel Skleros forum - MS-behandling

MS-portalen - platsen för dig med MS

Tallkottkörteln

01 - 08.03.2010, 01:14

Det här tyckte jag var intressant.
Jag tog melatonin för att kunna sova innan jag visste att jag hade ms. Tänkte att det måste ju vara det mest naturliga att tillföra kroppen. Sen läste jag på nätet att man absolut inte skulle använda det om man har ms eftersom det "boostar" immunförsvaret, så jag slutade på en gång.
Jag undrar hur det är med det här igentligen.

"http://www.healingtherapies.info/PinealGland2.htm":

Näktergal

02 - 08.03.2010, 01:23

melatonin

fungerade bra åt mig blev sämre i min ms när jag inte fick det längre pga att jag inte är gammal nog för att få det utskrivet
puss anna

awi65

03 - 08.03.2010, 01:43

glömde skriva att jag sover mycket sämre nu när jag inte får det längre
psykiskt mår jag sämre av att inte sova
mår därför sämre totalt i min ms
så varför inte få ut melatonin det är väl bättre än att äta psykofarm.

puss anna

awi65

04 - 08.03.2010, 17:42

Nja det var nog inte så jag menade med att det var intressant. Det har ju gjorts många studier på det där med melatonin och det verkar ju inte vara så enkelt som jag trodde när jag bestämmde mig för att ta det. Jag tänkte bara att om det redan finns naturligt i kroppen så borde det ju inte vara skadligt. Men så har det ju visat sig att det inte är. Jag litar på att rätt beslut är fattat om det.
Det jag tyckte var intressant var tex att dom inte hade lämnat det där utan fortfarande kollar på sambanden mellan ms och funktionen av tallkottkörteln.
Och om jag har förstått rätt så förstärker även LDN immunförsvaret och då känns det ju som om det är oklart hur immunförsvaret fungerar vid ms.
Det är helt klart en förvirrande sjukdom det här.

Näktergal

05 - 09.03.2010, 22:09

vi producerar mycket i kroppen men det är mycket som kroppen slutar pruducera när vi får ms så jag har nog slutat produc. så har då jag fått förklarat för mig.

för jag började sova sämre när jag fick ms innan hade jag inte haft några problem alls.

jag hoppas att jag har besvarat din fråga hör av dig annars.

Awi

awi65

Besöksräknare

Registrerade medlemmar: 3884

Användare online: 285

Diskussionsinlägg: 62004

Logga in på mötesplatsen

Verktyg

Månadens MS-fråga

Vad är mest intressant på MS-portalen?

» Visa resultatet