Tysabri - Multipel Skleros forum - Allt och inget

MS-portalen - platsen för dig med MS

Tysabri

01 - 07.05.2010, 16:25

Hej Skulle vara roligt att få reda på om det finns fler som får Tysabri behandling som jag och hur ni reagerar på den Jag har fått den under ett par år nu o det enda som jag känner är trötthet efter beh. Bara under den dagen jag får annars de andra dagran så är det inga problem tycker jag. Snarare tvärtom. Det skulle vara roligt om någon annan sa något??

stefan62

02 - 07.05.2010, 16:50

Hej Stefan62!!
Jag har haft Tysabri i tre år.
Jag blir jätte trött och dåsig samma dag som jag får behandlingen och dagen efter. Annars har jag inga bivärkningar. jag är jätte glad att jag har Tysabri.
Kram Karin.

collecoll

03 - 07.05.2010, 17:26

Hej

Jag har fått Tysabri i lite mer än 2 år och har inga biverkningar alls! Ibörjan var jag lite trött samma dag och dagen efter men det senaste året märker jag inte av något.

Har dessutom klarat mig ifrån något nytt skov på dessa 2 åren :)

Mvh

Pata

Pata75

04 - 08.05.2010, 01:15

Min son tar också Tysabri.

Han har tagit 32 behandlingar nu (tror jag det var).

Han har haft ett skov sen han började med behandlingen och det var i början. Innan hade han flera besvärliga skov per år.

Har ingen av era läkare börjat fundera på om ni ska fortsätta ta behandlingen efter ca 3 år (36 behandl)?

Eftersom risken för pml ökar ju längre man tar det.

Skulle vara intressant att få veta hur era neurologer tänker om just PML, eftersom vi har ett fall igen som är aktuellt, och som troligtvis alla neurologer är informerade om.

Kramis
Irran

irran

05 - 08.05.2010, 09:52

Hej

Min läkare tycker att jag ska göra ett uppehåll nu dvs efter lite mer än 2 år! Han vill att jag ska ta Copaxone istället och skulle jag få något nytt skov så kan jag gå tillbaka till Tysabrin. Men han tycker att ett uppehåll hade varit bra.

Jag funderar och funderar får se vad jag kommer framtill för beslut. Jag har ju aldrig tagit någon annan broms än Tysabri så det är ett svårt beslut.

Pata

Pata75

Besöksräknare

Registrerade medlemmar: 3883

Användare online: 248

Diskussionsinlägg: 61987

Logga in på mötesplatsen

Verktyg

Månadens MS-fråga

Vad är mest intressant på MS-portalen?

» Visa resultatet