Uppsats! - Multipel Skleros forum - Allt och inget

MS-portalen - platsen för dig med MS

Uppsats!

01 - 10.03.2010, 22:18

Hejsan! Mitt namn är Emelie och jag läser till undersköterska. Nu är det såhär att jag ska skriva en uppsats om MS och en del av uppsatsen ska innehålla en verklig sjukdomshistoria.

Jag vill inte tränga mig på men om någon skulle vara intresserad av att dela med sig lite av hur det är att leva med MS så skulle det vara väldigt uppskattat.

Tack på förhand. :)

Anhua

02 - 10.03.2010, 23:55

Bra att ni tar upp MS i skolan!!!

Men det är nog svårt att få en bra uppfattning av MS genom bara någon enstaka person eftersom det yttrar sig så olika från person till person. Så tipset är väl att intervjua flera personer med olika grader och erfarenheter.

Så se till att få prata med flera!
Eller vill du bara ha korta berättelser?
Du kan ju också titta runt här på portalen för att se vad vi skriver om, vilka besvär iv har, vilka behandlingar det finns osv. Men det blir ju axplock förstås.

Lycka till och som sagt... det är ju väldigt bra att du ska skriva om det!!!
Kunskap förhindrar många missförstånd!!!

Må gott!

An1 Krona

03 - 11.03.2010, 12:27

Hej Emelie!
Det knepiga med MS är ju att om det finns 100 personer med MS så är det 100 olika varianter.
Så jag håller med Ann1 om att om du ska lyckas få någon hyfsad bild om hur det är att ha MS så måste du nog intervjua flera personer.
Hur har du tänkt att du ska göra intervjun är det att du ska träffa personen eller ska du göra det på telefon?
För min egen del så har jag inga problem med att ställa upp för någon intervju.
Det enda problemet med mig är att jag är en dom där personerna som aldrig kan sluta prata om en massa struntsaker;-)
Hälsningar
Kenneth

kenneth Krona

04 - 11.03.2010, 13:49

Ett tips från mig är att du tar kontakt med den lokala NHR föreningen där du bor.
De kan hjälpa dig att få kontakt med personer som har ms. Då kan du ju träffa personerna "live" också.
Lycka till.
Irran

irran Krona

Besöksräknare

Registrerade medlemmar: 3213

Användare online: 56

Diskussionsinlägg: 47688

Logga in på mötesplatsen

Verktyg

Månadens MS-fråga

Vilken är din viktigaste källa för information om MS?

» Visa resultatet