Vad är LDN? - Multipel Skleros forum - MS-behandling

MS-portalen - platsen för dig med MS

Vad är LDN?

01 - 26.02.2010, 13:32

Någon som vet någonting LDN-Lågdos NaltrexenA?
Såg når jag letade, efter uppgifter om NÄR i mars Ampyra skulle komma. (hittas inget bestämt datum!) LDN skulle vara relativt billigt , 50 p-1£/DAG. Allt enligt en dam som har MS, och som köper detta i Skottland!?!
LDN är inte testat och allt verkar svårt .Ska höra med min MS sköterska, men kan inte tro hon är så + eller intresserad.
Det ska vara det enda, damen använder mot sin MS. Och hon verkade nöjd. Så studier på det området kanske skulle kunna bedrivas?
Om någon hört talas om detta, eller vet något, snälla hör av Er!

Hittade ett inlägg!

murbruk.wordpress.com/...

Kramar M.

Maryam Krona

02 - 26.02.2010, 16:42

Hej

Är oxå väldigt intresserad av att veta mer om detta.
Har telefon tid med min neurolog om 2 v, ska fråga då.

blomma

03 - 26.02.2010, 17:56

Nytt inlägg!
Varför har inget hänt vad är det som är fel?!
kram M.

www.lowdosenaltrexone.org/...

Maryam Krona

04 - 27.02.2010, 06:16

Hei
Jeg har brukt Naltrexon (ldn) over 2 år. Får ikke resept fra nevrologen eller min egen fastlege. Jeg må til privatlege sentter, Oslo Akutten for å få resepten. Da går jeg til vanlig apotek og de bestiller medisinen fra Kragerø apotek som lager disse tabletten. Det står kun Naltrexon 3mg på tablett esken.
Men jeg vet ikke hvordan svenske pasienter får ldn tabletter? Håper din nevrolog eller fastlege vil skrive resepten.
Her er norske nett- side on ldn.
Hilsen attiir

www.iscomplete.no/...

attiir

05 - 28.02.2010, 20:07

Hej,
jag går på LDN 2,5 mg/dag sedan 4 månader tillbaka.
Jag hade hittat det på nätet och föreslog det för min allmänläkare (som är bäst i världen). Hon nappade på idén och skrev ut medicinen.
Den skillnad jag har märkt är att mina problem med blåsan har upphört och jag har blivit piggare.
En nackdel är att magen har blivit fruktansvärt trög, jag får trycka i mig massor av Movicol för att kunna gå på toa.
//Asko

ap

06 - 04.03.2010, 13:53

Hittade den här om LDN
ms.about.com/...
Hur man sedan ska få recept utan att bli anklagad för att vara alkolist och/eller knarkare vet inte jag.

call

07 - 07.03.2010, 09:13

Ramlade på den här länken, hoppas att den fungerar
LDN o MS

blomma

08 - 11.03.2010, 20:51

Hittade det här på msforum.dk

Glascow

Näktergal

Besöksräknare

Registrerade medlemmar: 3883

Användare online: 204